Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:12:33 GMT

عمران خان از مجلس پاکستان رای اعتماد گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۴۸۵

عمران خان از مجلس پاکستان رای اعتماد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به دلیل موفقیت احزاب مخالف در مجلس سنا، با فشارهای زیادی از سوی مخالفین مواجه شده بود توانست بار دیگر از پارلمان (مجلس ملی) رای اعتماد بگیرد.  

عمران‌خان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، جنبش دمکراتیک متشکل از احزاب مخالف دولت را به چالش فراخواند و گفت که وی در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس ملی، دولت خود را منحل و به کرسی‌های اپوزیسیون خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان امروز درحالی برای کسب رای اعتماد به مجلس ملی  رفت که هیچ یک از نمایندگان اپوزیسیوندر مجلس حاضر نبودند.  

پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، «مولانا فضل الرحمان» رهبر جنبش دمکراتیک پاکستان که به همراه دیگر اعضای جناح مخالف همزمان با نشست امروز مجلس این کشور برای رای اعتماد به نخست وزیر، در شهر «سکهر» واقع در جنوب پاکستان گردهم آمده‌ بودند، اعلام کرد: هیچ یک از نمایندگان جناح مخالف در مجلس حضور نخواهد یافت و در حقیقت پیروزی اپوزیسیون بر رقیب حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا، عدم صلاحیت دولت عمران خان را ثبات کرده است.

براساس قانون اساسی پاکستان، دولت و یا شخص نخست وزیر برای رای اعتماد از مجلس ملی که تعداد کرسی نمایندگان آن ۳۴۲ نفر است، باید ۱۷۲ رای موافق کسب کند. تعداد نمایندگان حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و سایر احزاب متحد در مجموع ۱۸۰ کرسی و تعداد کرسی‌های نمایندگان جناح مخالف ۱۶۰ است.

کد خبر 5162862 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: عمران خان رای اعتماد پاکستان ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران سوریه روسیه برجام رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین تحريم اقتصادي روسيه آلکسی ناوالنی محمد بن سلمان شورای حکام رای اعتماد عمران خان نخست وزیر مجلس ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروز به پاکستان رفت، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی خوش آمد کرد و در ادامه گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین‌بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. خیلی خوب.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی