Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این اداره کل امسال موفق شد همزمان با ششمین دوره جشنواره ملی کالا و محصولات فرهنگی فیروزه نخستین دوره استانی جشنواره را برگزار کند.

فاطمه کرمپور افزود: هدف از برگزاری این جشنواره رونق بخشی به تولیدات محصولات فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ مصرف این کالاها در بین خانواده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمپور ادامه داد: این جشنواره بدون شک باعث شناسایی استعدادها و تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع از هنرمندان برجسته و شاخص استان بوشهر خواهد  شد که این مهم به به فراهم سازی زمینه برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگ و هنری این استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: در این جشنواره که منجر به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر بومی استان بوشهر شد تمامی هنرمندان کار خود را با محوریت المان‌ها و نمادهای بومی این استان اجرا کردند.

کرمپور یادآور شد: دبیرخانه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر از دی ماه امسال آغاز بکار کار کرد که با توجه به استقبال بسیار خوبی که از سوی هنرمندان انجام گرفت در ۲ مرحله فرصت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تمدید شد.

وی گفت: همچنین هنرمندان استان بوشهر موفق شدند با ارسال ۳۰۶ اثر به دبیرخانه جشنواره در بین استان‌های کشور بیشترین آثار ارسالی به جشنواره کالا و محصولات فرهنگی را به خود اختصاص دهد.

کرمپور یادآور شد: همه آثار ارسالی به دبیرخانه شایسته و ارزشمند بودند ولی با این حال هیات داوران ناگزیر بود تنها شماری از آنها را به عنوان برتر معرفی کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر موفق شد با جذب متقاضیان در رشته‌های مختلف آثار ارزشمندی در سامانه را به ثبت برساند و در نهایت با ثبت ۳۰۶ اثر به رتبه نخست در بین ۱۶ استان شرکت کننده دست پیدا کند.

 آنیتا مظفری افزود: موضوع‎‌های جشنواره استانی شامل عروسک سازی و هدایای فرهنگی بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان هم استانی همراه شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری که به نام "جهش تولید" نام‌گذاری شده بخشی از این رسالت متوجه هنرمندان است که با برگزاری جشنواره تولید کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر گامی ارزشمند و موثری در این عرصه برداشته شد.

مظفری یادآور شد: در بخش عروسکی جشنواره الهام کشتکار، ساره اقتداری و لیلا بازگیر به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و نسرین لک، زهرا میرزایی خواه و سهیلا میرزایی نیز موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شدند.

وی اظهار داشت: در بخش زیورآلات نیز لیلا شفا رودی، طاهره بحرانی و سمیه معتقد موفق به کسب رتبه‏ های اول تا سوم جشنوار و مرضیه جمالی و مهناز دشتپا نیز موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شدند.

مظفری افزود: در بخش کیف و کفش نیز فاطمه مظفری، منصوره خارستانی و ربابه کشکن حسینی به ترتیب حائز رتبه‌ های برتر شدند.

وی یادآور شد: هیات داوران نخستین جشنواره تولید کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر  نیز متشکل از فاطمه بهرامی، کژال ابراهیمی، صدیقه اشرافی و محبوبه خارستانی، مریم بخشی و فاطمه خیراندیش بود.

برچسب‌ها بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید عروسک های ایرانی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید عروسک های ایرانی فضای مجازی اخبار کنکور کالا و محصولات فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به یاسر احمدوند آمده است:

"نظر به نقش صنعت چاپ کشور در تولید و نشر آثار مکتوب و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و ایرانی و اهمیت آن در چرخه تولید و اشتغال زایی و نیز ضرورت معرفی توان و ظرفیت این صنعت فرهنگی و ارج نهادن به تلاشگران عرصه چاپ و نشر و تبین گفتمان فرهنگی در قالب برگزاری رویدادهای ملی، به موجب این حکم جناب عالی را به عنوان  «رئیس شورای راهبردی بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر» منصوب می نمایم.

امید است با استعانت از خداوند متعال با بهره‌گیری از ظرفیت های سازمانی و صنفی در برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد ارزشمند فرهنگی موفق و موید باشید."

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان