Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین سروقدی مجری برنامه رادیو فتح که فصل دوم آن به تهیه کنندگی جواد عراقی و کارگردانی مجید پرکار مدتی است روی آنتن شبکه افق رفته، در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره چگونگی حضور خود در این برنامه عنوان کرد: فصل اول «رادیو فتح» در خردادماه سال ۱۳۹۹ که مصادف شده بود با سالروز آزادسازی خرمشهر، به عنوان ویژه برنامه عیدفطر شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق آمار روابط عمومی سیما، فصل اول رادیوفتح با استقبال خوب مردم همراه بود. چندین هفته قبل از پخش این برنامه، به دعوت کارگردان این برنامه آقای مجید پرکار که از دوستان خوب من هستند، به تهیه کننده این برنامه آقای عراقی معرفی شدم و بعد از تجربه موفق فصل اول، در فصل دوم این برنامه هم این همکاری ادامه داشت.

 

این مجری که پیش از این تجربه حضور در برنامه حالا خورشید را در کنار رضارشیدپور داشته است، درباره موفقیت فصل اول رادیو فتح که منجربه ساخت فصل دوم آن نیز شد، افزود: فکر میکنم دلیل این استقبال، جنس روایت متفاوتی بود که ما در برنامه سعی کردیم آن را پیاده کنیم. از طرفی ناگفته هایی از زمان جنگ وجود داشت که تا به حال در تلویزیون به آن پرداخت نشده بود.

مجری برنامه رادیوفتح درخصوص ویژگی های فصل دوم این برنامه نیز بیان کرد: ما در فصل دوم، همانند فصل اول با پرداخت متفاوت به ناگفته های زمان جنگ کارمان را شروع کردیم؛ به طور مثال یک قسمت از برنامه به موضوع غذا و آشپزخانه در دوران جنگ پرداختیم که سامان گلریز عزیز مهمان برنامه بود و مطمئنم یکی از پرمخاطب ترین برنامه های فصل دوم خواهد شد.

او با اشاره به مهمانان دیگر این برنامه، بیان کرد: آقای علیرضا خمسه به حال خوب و اتمسفر پرنشاط رزمندگان و شوخی های مرسوم آن زمان خواهند پرداخت که برنامه شاد و بسیار خوبی شده است. همچنین در برنامه ای به نقش موسیقی در جنگ پرداختیم که حمید حامی عزیز مهمان برنامه است. از دیگر مهمانان برنامه علیرام نورایی است که برای اولین بار از حضور خود در سوریه و رویارویی با داعش خواهد گفت.

 

سروقدی با اشاره به اضافه شدن مردم به فصل دوم این برنامه، اظهار کرد: به طور مثال در برنامه آشپزخانه جنگ، یکی از آشپزان زمان جنگ را از یکی از روستاهای اطراف شیراز پیدا کرده و به این برنامه دعوت کردیم که روزانه دوازده هزار کباب برای رزمندگان درست می‌کردند و حضور او در این برنامه و در کنار سامان گلریز، لحظات جذابی را به وجود آورده است.

سروقدی در پاسخ به این سوال که فصل دوم رادیو فتح تا چه زمانی ادامه دارد؟ بیان کرد: فصل دوم رادیو فتح یکشنبه ها ساعت ۱۶ به میزبانی شبکه افق پخش می‌شود که از دوازده قسمت آن، دو قسمت گذشته و ۱۰ قسمت باقی مانده، که فکر می‌کنم تا اوایل خرداد ماه روی آنتن باشیم.

وی به ساخت فصل سوم رادیو فتح اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون پیشنهاد ساخت فصل سوم به ما داده شده است و مدیران محترم بنیاد روایت فتح تمایل دارند که این اتفاق بیفتد. منتظر بازخورد مخاطبان بعد از پخش فصل دوم هستیم و انشاالله اگر سعادت بود، با ادامه فصل های بعدی به موضوعات مختلف زمان جنگ خواهیم پرداخت.

 

این مجری ادامه داد: متاسفانه در سال های پس از جنگ، هیچ برنامه ثابت و جریان سازی در حوزه جنگ ساخته نشده و قبل از ساخت رادیو فتح، حضور در یک برنامه ی متفاوت و غیر کلیشه ای در حوزه دفاع مقدس، از مهمترین دغدغه های من در حوزه برنامه سازی و اجرا بود. ما در جنگ ۲۲۰ هزار شهید داشتیم؛ یعنی ۲۲۰ هزار سوژه جذاب برای ساخت برنامه. امیدوارم تا جایی که توان داریم با همراهی مدیران تلویزیون و عزیزانمان در بنیاد روایت فتح، یک برنامه جریان سازِ مطالبه گر و مورد اقبال مردم بسازیم تا ناگفته های آن زمان را بعد از سال ها در تلویزیون بازگو کنیم.

سروقدی در مورد ویژگی اجرای رادیو فتح در قیاس با سایر برنامه های حوزه دفاع مقدس گفت: من به کمک تیم اتاق فکر برنامه، تمام تلاشمان را به کار بستیم که از پوشش و گریم مجری گرفته تا جنس ادبیات، لحن و بیان با دیگر برنامه های حوزه دفاع مقدس تفاوت داشته باشیم. به شدت سعی کردم در طول برنامه با ادبیات مطالبه گر در حوزه جنگ، مهمانان برنامه را به چالش کشیده و دغدغه های روز جامعه و جوانان را در مورد 8 سال دفاع مقدس در برنامه مطرح کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس رادیو تلویزیون فتح رادیو فتح دفاع مقدس رادیو فتح زمان جنگ فصل دوم فصل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند

راوی دفاع مقدس می گوید: در یادمان عملیات والفجر هشت علاوه بر بیان موضوعات رخ داده در این عملیات از حمله‌هایی می‌گوییم که کمتر به آن پرداخته شده. عملیات‌های دریایی و رزم مستقیم با آمریکا که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس داشته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با آمدن عید نوروز بسیاری از خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا برای سال نو خود را به مکان‌های زیارتی یا سیاحتی برسانند. عده‌ای به مشهد مقدس می‌روند، عده‌ای به اماکن مقدس محل زندگی خود. اما برخی از مردم می خواهند سال خود را کنار دریایی تحویل کنند که یادآور یک واقعه مقدس است و روزهایی بهترین فرزندان این کشور در آن دریا برای حفظ این خاک جان دادند. 

این روزه ها  هم زمان با آمدن بهار سفرهای راهیان نور آغاز شده و در عید نیز ادامه خواهد داشت. رود اروند در جنوب کشور که یادآور حماسه آفرینی شهدای زیادی است هم میزبان زائرانی است که برای شناختن و یادآوری بیشتر دوران دفاع مقدس خود را به آنجا می رسانند تا هم سال را نو کنند و هم به یاد شهدا دل هایشان را از غبار روزمرگی بتکانند. 

بهمئی راوی مستقر نیروی دریایی سپاه در یادمان عملیات والفجر هشت در جوار اروند رود، به همین مناسبت دقایقی با ما گفت و گو کرد و از حال و هوای این منطقه با حضور زائران شهدا، گفت: هر واقعه تاریخی که رخ می دهد وقتی شامل گذر زمان می شود ممکن دست به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: نسل های بعدی برای شناخت یا تحقیق در مورد آن اتفاق می توانند از دو روش زوایای مختلف را بررسی کنند. اول اینکه روایت ها سینه به سینه به آنها برسد و دوم استفاده از مستنداتی که باقی می ماند. حکایت ما راویانی که در این مناطق حضور داریم هم برای این است که آنچه دیدیم را سینه به سینه به نسل های بعد منتقل کنیم.

«راهیان نور» پشتوانه قدرت ملی در مسیر تحقق ایران قوی و تمدن‌سازی اسلامی است

این رزمنده دوران دفاع مفدس بیان داشت: در این روایت ها ما علاوه بر جهاد و مقاومت و آشنایی زائران با روحیات رزمندگان جنگ تحمیلی، مواردی را که مورد نیاز است تبیین می کنیم و دشمن شناسی یکی از بخش های اصلی صحبت های ما برای مخاطبان است. این که در دفاع مقدس چه بودیم و چه کردیم از موضوعات اصلی روایت گری است.

وی ادامه داد: در یادمان عملیات والفجر هشت علاوه بر بیان موضوعات رخ داده در این عملیات از حمله هایی می گوییم که کمتر به آن پرداخته شده. عملیات های دریایی و رزم مستقیم با آمریکا که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس داشته است مثل واقعه 16 مهر و مبارزه شهید نادر مهدوی و یارانش با بالگردهای آمریکایی.

بهمئی بیان داشت: صحبت در خصوص پیشرفت هایمان یکی دیگر از بخش های روایتگری است. زیرا نیروی دریایی ما سال های اخیر در دریای آزاد بسیار قدرتمند عمل کرده و از اتفاقات خوب دیگر در این عرصه نیز مخاطب را با خبر می کنیم.  

وی با بیان عکس العمل زائران راهیان نور پس از آشنایی با برخی از شهدای عملیات دریایی، گفت: به عنوان راوی وقتی مقابله و رویایرویی رزمندگان اسلام را در دریا برای زائران راهیان نور روایت می کنم می بینم که واقعا به وجد می آیند. گاهی حتی از من می خواهند بیشتر و یا حتی مجدد از آن خاطرات بگوییم.

این راوی یادمان عملیات والفجر هشت، ادامه داد: روایت ها را با جزئیات بیان می کنیم. اینکه آمریکا با ما چه کرد و ما چه کردیم. یادم هست یکی از رزمندگان با خانواده اش آمده بود و وقتی خاطرات را می شنید اشک می ریخت می گفت: حتی ما هم کمتر از شهدای مظلوم دریا شنیدیم. 

جعفری: دروغ پردازی یکی از سلاح‌های دشمن در جنگ ترکیبی است/ وجود 350 شبهه درباره دفاع مقدس

وی به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: خدا خودش شهدای دریا را قبض روح می کند. و در واقع این شهدا دو اجر دارند، زیرا دریا جایی است که فرد نه سنگر دارد، نه می تواند از دید دشمن مخفی شود، نه پایش روی زمین است.  

بهمئی افزود: وقتی با قایق موتوری در دریا مقابل یک ناو عظیم آمریکایی قرار می گیرید باید خیلی روح بزرگی داشته باشید که خوف نکنید. بسایری از رزمندگان واقعا حتی نمی دانستند بر می گردند یا نه. در این عملیات ها علاوه بر دشمن اول باید با مسائل دریا کنار بیایید بعد به دشمن برسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی