Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دادستان مرکز استان گیلان گفت: متاسفانه با ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف فرودگاه رشت مواجه هستیم که خسارت آن غیرقابل جبران و یک چالش ملی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اصغر عسگری صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان رشت اظهار داشت: قوانین لازم در حوزه حفظ کاربری، ایمنی راه‌ها، توزیع عادلانه و موارد این چنینی وجود‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش ما در حوزه روستا است از طرفی قانونگذار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را جزو وظایف‌ دهیار و شورا دانسته است.

عسگری تصریح کرد: در حوزه دهیاری‌ها قانونگذار به اندازه کافی به آن‌ها اختیارات داده است لذا اگر دهیار و شورا اظهار به بی‌اختیاری کنند یا در این‌ زمینه اطلاعی ندارند یا بی‌توجه هستند.

گلایه‌ مردم رشت از کمبود تجهیزات کنترل ترافیک در شهر+ فیلمعدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیرمجاز رشت؛ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پاسخگو باشندسرانه فضای سبز رشت از شهرهای کویری کمتر است

وی با اشاره به معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف فرودگاه شهر رشت گفت: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اجرای طرح توسعه فرودگاه رشت از الزامات است اما متاسفانه با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در اطراف فرودگاه مواجه هستیم که خسارت آن غیرقابل جبران و یک چالش ملی است.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه شهرداری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهری از ظرفیت دستگاه قضا استفاده می‌کند افزود: دهیاری‌ها و شوراها هم‌ می‌توانند از این‌ ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر زیاد است و متاسفانه امکانات و امتیازات لازم را هم دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد نسق‌سازان و متخلفان میدان را گرفته‌اند و در عین حال حقوق بیت‌المال پایمال می‌شود.

سرهنگ محمود حافظی با بیان اینکه نشست‌ها و جلسات این‌چنینی در حوزه برخورد با تخلفات باید نتایج و خروجی‌های خوبی داشته باشد تصریح کرد: بعضی دهیاران و شوراها در برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه نقش داشتند که باید با این افراد برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیروی انتظامی در برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز پای کار است ابراز داشت: در بسیاری از این ساختمان‌ها، اصول ساخت و ساز رعایت نمی‌شود و متاسفانه مردم نیز ساختمان را خریداری کرده و در آن زندگی می‌کنند و این موارد تبعات دارد.

معاون خدمات شهری شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به هزار و 192 پلمپ انجام شده سال 99 در سطح شهر رشت اظهار داشت: همچنین بیش از 13 هزار مورد تخلفات ساختمانی جلوگیری به‌عمل آمد.

بابک رمضانی خاطرنشان کرد: مبحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری به‌دلیل وجود موانعی راکد شده بود که با حضور شهردار فعلی مجدداً فعال شد.

وی با بیان اینکه‌ جلسات مختلفی با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در جهت جلوگیری با تخلفات داشتیم تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این حوزه انجام شده و تا پایان سال با چندین تخلف دیگر برخورد خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهردار رشت ابراز داشت: از پلیس راهور نیز انتظار داریم که در این حوزه بیشتر به ما یاری برسانند با توجه به اینکه برخی ماشین‌های میکسر بتن‌ریزی به‌صورت شبانه حرکت کرده و اقدام به بتن‌ریزی می‌کنند و سازنده ساختمان نیز در عین حال کار خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک نیز می‌بایست معاملات نسق‌ساز اصلاً انجام ندهند تصریح کرد: نسق‌سازانی که ملک را پیش‌فروش می‌کنند و برخی استانداردهای لازم در این ملک رعایت نمی‌شود و متاسفانه شهروند نیز در این ملک ساکن و بعدها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف فرودگاه ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور