Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر کشاورزی گفت: در دولت فعلی در سال ۹۹ توجه ویژه به جنگل‌کاری شده به طوری که ۴۷ هزار هکتار غنی‌سازی جنگل‌ها انجام و بیش از ۳۵ هزار هکتار نهال‌کاری برای مبارزه  با بیابان‌زایی را انجام دادیم . - اخبار استانها -

به‌‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک‌، کاظم خاوازی دقایقی پیش در مراسم افتتاح نخستین پارک آبخیز کشور در دره گردوی کلانشهر اراک با اشاره به هفته درخت و درختکاری اظهار داشت:  امسال هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با روز احسان و نیکوکاری تقارن پیدا کرده که در احسان و نیکوکاری هر چه جمعیت بیشتر باشد و از سطح شهرها و کشورها بگذرد تاثیرات آن خیلی بیشتر است که مورد عنایت خدا قرار می‌گیرد و موضوع درختکاری یکی از مهم‌ترین‌ کارهایی است که در زمینه احسان و نیکوکاری می‌توان انجام داد و در آموزه‌های دینی هم به آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جنگل برای بشریت اهمیت زیادی دارد به طوری که تقریبا 4 میلیارد هکتار سطح جنگل‌های دنیا بوده و سهم ما از این جنگل‌ها بسیار کم است و جنگل‌های دنیا نقش مهمی در حفظ و بقای انسان دارند که سالانه حدود 37 میلیارد تن دی‌اکسید کربن به وسیله جنگل‌ها جذب می‌‌شود.

40 هکتار درختکاری در کمربند سبز یزد اجرا شدسرانه جنگل در ایلام 2برابر نُرم جهانی استاتکای معیشت 350 میلیون انسان به گونه‌های مختلف جنگلی

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بیش از 50 درصد جنگل‌های دنیا دراختیار 6 کشور دنیاست و  سرانه جنگل کشور به کمتر از 0.2 هکتار می‌رسد بنابراین باید قدر درختکاری و جنگل‌ها را بدانیم به طوری که شهدا در راه حفاظت از منابع طبیعی کشور جان خود را از دست دادند و کار بزرگی برای کشور انجام دادند که باید قدردان و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

خاوازی تصریح کرد: در دولت فعلی در سال 99 توجه ویژه به جنگل‌کاری شده به طوری که 47 هزار هکتار غنی‌سازی جنگل‌ها انجام و بیش از 35 هزار هکتار نهال‌کاری برای مبارزه  با بیابان‌زایی را انجام دادیم و امروز یکی از پروژه‌های بزرگ دولت زراعت چوب بود که هدفگذاری 30 هزار هکتاری را برای سال  99 در نظر گرفتیم و بیش از 20 هزار هکتار بهره‌برداری کرده‌ایم که اقدام بسیار بزرگی است‌ و امسال در مجموع بیش از 330 هزار هکتار درختکاری انجام دادیم که باید با حرکت‌های مردمی تلفیق شود.

در حال بروز رسانی...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار هکتار جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد