Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@07:21:54 GMT

نقش بانوان در انقلاب اسلامی حماسی و عاطفی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۸۳۱

نقش بانوان در انقلاب اسلامی حماسی و عاطفی است

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دراین جریان سالم فرهنگی و دینی نقش بانوان نقشی حماسی و عاطفی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین« سید احمد رضا شاهرخی»امروز(16 اسفند) در تکریم و بزرگداشت لشکر فرشتگان تاریخ ساز، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بانوی استان لرستان، اظهار داشت: 17 هزار شهید و جانباز بانو، در راستای اعتلای اسلام و برافراشته نگه داشتن اسلام ناب محمدی جان خود را ایثار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: استان لرستان 473 شهید بانو و 371 جانباز بانو در تداوم انقلاب اسلامی  تشریک مساعی کردند و با حماسه خود این نقش آفرینی را به جا آورده اند.

 

وی افزود: حضرت امام راحل با دم مسیحایی خویش یک جریان دینی و فرهنگی سالم، متنفذ و تاثیر گذار را در ایران اسلامی به وجود آورد.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در مقطعی که نظام سلطه کشور اسلامی ما را درنوردیده بود و از جمله با ظلم وستم واختناق عشایر و طوایف مختلف از جمله سادات هم در کنار عشایر و طوایف از استان لرستان به اقصی نقاط کشور تبعید شدند.

 

وی با اشاره به اینکه همین برنامه را هم درحوزه علمیه قم ایجاد کردند، ادامه داد: به گونه ای که روحانیت روزها نمی تواتنستند در قم و حوزه علیمه قم مشغول درس و بحث باشند، روزها از مدارس خارج علمیه خارج می شدند و شب ها هم به مدرسه فیضیه و یا منزل بر می گشتند.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: از درون این سختی ها و مشکلات، امام راحل تربیت شد و به پشتوانه مردم از موضع تدافع به موضع تهاجم ورود پیدا کرد و عرصه 15 خرداد 1342 را رقم زد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار کرد: تا قبل از 15 خرداد 1342 مردم ما در موضوع تدافع بودند ولی از سال 1342 از دل این سختی ها و مشکلات  از تدافع بیرون آمده و به حالت تهاجم ورود پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: 15 سال این جریان فرهنگی و دینی تاریخ ساز و متنفذ به تهاجم خود ادامه داد و نصرت الهی هم که تخلف ناپذیر بود در 22 بهمن سال 57 اساس نظام سلطه را از کشور برچید.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: دراین جریان سالم فرهنگی و دینی نقش بانوان یک نقش کاملا عیان و آشکار بود، افزود: نقش بانوان نقشی حماسی و عاطفی بود.

 

وی افزود: نقش حماسی بانوان برخواسته از شجاعت، غیرت و جوانمردی بود و هم بعد عاطفی و مادری در کنار یکدیگر قرار گرفت و ما را تا این مقطع از تاریخ رسانید .

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: آن بعد حماسی و عاطفی را ما در مسائله جنگ هشت ساله مشاهده می کنیم که بانوان از طرفی در پشتیبانی از  جبهه های نور علیه ظلمت وهم در رزم و همراهی با رزمندگان اسلام حضور داشتند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقش بانوان انقلاب اسلامی حماسه حجت الاسلام شاهرخی حماسی و عاطفی استان لرستان نقش بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود، مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • پاسخ بعدی ایران به رژیم صهیونیستی قاطع‌تر است
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با خانواده شهید نعمت پور در الشتر
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان