Web Analytics Made Easy - Statcounter

صاحبی گفت: فردای جامعه و سازندگی آن به دست دانش آموزانی است که در سال های آینده نقش های مختلفی را ایفا می کنند و آموزش و پرورش، خصوصا حوزه معاونت پرورشی در این راستا باید استحکام و پیوند بین مساجد و مدارس را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در این اجلاس که صبح امروز به میزبانی آموزش و پرورش جلگه رخ برگزار شد، امام جمعه تربت حیدریه نماز را محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خداوند دانست و بیان کرد: نماز در واقع نخستین فریضه الهی است که خداوند متعال آن را بر انسان واجب کرد و نماز ستون خیمه اسلام است و کسی که به نماز توجه کند خداوند نیز به وی توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عصمتی خاطرنشان کرد: به نماز اول وقت در اسلام تاکید فراوان شده و نخستین اثر آن این است که موجب بانشاطی انسان می‌شود و انسان‌هایی که به نماز توجه خاصی دارند و به قوانین آن عمل می‌کنند همواره انسان‌هایی سرشار از نشاط معنوی هستند.

وی با اشاره به احترام به والدین و معلمان اظهار داشت: معلمان دارای نقش ویژه‌ای در افزایش آگاهی‌ها و برکت علم در جامعه هستند و احترام به آنان الزامی است و اگر معلم نقش خود را به خوبی در مدسه ایفا کند دانش‌آموزان نیز از وی تاثیر می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عصمتی اهمیت برپایی نماز جماعت در مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس بایستی توجه خاصی به برپایی نماز جماعت در مدارس داشته باشند و در این مراسم حضور پیدا کنند زیرا این امر موجب می‌شود که دانش‌آموزان هم با اهمیت نماز جماعت بیشتر آشنا شوند وی مسجد می تواند نقطه عطف پیوند معنویت خانه و مدرسه شود .

 رسالت مهم آموزش و پرورش توجه به نماز و نمازخوانی است

علی اکبر صالحی بخشدار رخ در این اجلاس اظهار کرد: آموزش و پرورش با وجود شرایط سخت فعلی و عدم حضور دانش آموزان در مدارس دست به ابتکارهایی زده تا بتواند فعالیت های خود را همچون سالهای قبل ادامه دهند و آن توجه به نماز و نمازخوانی است که جزء رسالت مهم آموزش و پرورش بوده و این مهم باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی افزود : فردای جامعه ما و سازندگی آن به دست دانش آموزانی است که در سال های آینده نقش های مختلفی را ایفا و برعهده خواهند داشت و آموزش و پرورش، خصوصا حوزه معاونت پرورشی در این راستا باید استحکام و پیوند بین مساجد و مدارس را در اولویت کاری خود داشته باشد.

صاحبی گفت:  در فرهنگ جامعه اسلامی ما نماز بعنوان ستون دین جاری است و هر بنایی برای ایستادن نیاز به ستون دارد لذا ستون دین و اسلام نماز است .
وی با تاکید بر پایی نماز اول وقت خاطر نشان کرد : اقامه با خواندن نماز فرق دارد و اقامه به معنی عمل کردن به پیام ها و فرامین نماز است و جامعه ای که با نماز مأنوس باشد قطعا آسیب های کمتری را شاهد است.

انتها یپیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد