Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معاملات امروز گواهی حق تقدم اوراق تسهیلات مسکن با ثبات و آرامش همراه بود و میانگین قیمتی بیشتر نمادهای معاملاتی زیرمجموعه تسه، در محدوده ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان در نوسان بود.

همچنین هیچ یک از نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نتوانست در معاملات امروز فرابورس به دامنه نوسان مثبت یا منفی ۵ درصد برسد و اکثر افزایش یا کاهش قیمت‌ها در دامنه نوسان کمتر از مثبت یا منفی یک درصد بود که نشان دهنده ثبات در بازار امروز معاملات اوراق تسهیلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد معاملات در هر نماد عمدتاً زیر ۱۰۰ فقره معامله و تعداد برگه‌های به فروش رسیده برای بیشتر نمادهای زیرمجموعه تسه به جز نمادهای صادر شده در ماه‌های اخیر، کمتر از ۲ هزار برگه بود.

بیشترین تعداد فروش اوراق تسهیلات مسکن با ۳۷ هزار و ۷۳۰ برگه به نماد تسه ۹۹۱۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن امسال) با میانگین قیمتی ۵۵ هزار و ۹۶۴ تومان تعلق داشت؛ در رتبه‌های بعدی نیز نمادهای معاملاتی تسه ۹۹۰۸، ۹۹۰۹ و ۹۹۱۰ (اوراق مسکن ماه‌های آبان، آذر و دی امسال) و هر سه نماد با فروش ۱۷ هزار برگه قرار دارند. هر ۳ نماد هم با قیمت ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند.

از سوی دیگر در معاملات امروز فرابورس، تعداد محدودی از برگه‌های تسهیلات مسکن در قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان به عنوان کمترین نرخ فروش و تعداد محدودی از برگه‌ها نیز در قیمت ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان سقف قیمتی معاملات امروز، دست به دست شدند.

تعداد معاملات مسکن رشد کرد؛ اوراق تسهیلات به ثبات رسید

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی در گزارش بازار مسکن تهران در بهمن ماه، رشد ۳.۷ درصدی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نسبت به دی ماه رخ داده است؛ تعداد معاملات مسکن نیز رشد ۱۱.۴ درصدی را ظرف یک ماه تجربه کرد.

اگرچه تعداد معاملات در بهمن ماه رشد داشت اما تنها ۳ هزار و ۹۱۷ فقره معامله ثبت شد این در حالی است که در بهمن ماه سال گذشته، این شاخص، ۱۳ هزار و ۲۹۶ فقره بود که نشانه کاهش ۷۰ درصدی تعداد معاملات در بازار مسکن نسبت به سال قبل است.

هزینه دریافت وام مسکن، ۲۶.۴ میلیون تومان

با توجه به اینکه میانگین قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز ۵۵ هزار تومان بود و همچنین سقف تسهیلات مسکن نیز در تهران برای زوجین ۲۴۰ و فردی ۱۴۰ میلیون تومان است که می‌بایست ۴۸۰ و ۲۸۰ برگه گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کنند، در نتیجه می‌بایست متقاضیان زوجین و فردی به ترتیب ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای دریافت این تسهیلات هزینه کنند.

کد خبر 5162844

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن اوراق مسکن وام مسکن قیمت دلار قیمت نفت بانک مرکزی ایران ویروس کرونا بازسازی سوریه ذوب اهن اصفهان اقتصاد آمریکا اوپک پلاس تولید نفت شاخص کل بورس کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت طلا اوراق تسهیلات مسکن تعداد معاملات معاملات امروز هزار تومان ۵۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات

در ۴۸ ساعت گذشته همزمان با افزایش سطح ریسک‌ها در منطقه و صورت گرفتن عملیات تنبیهی سپاه پاسداران علیه اسرائیل، جو افزایشی شدیدی در بازار ارز به وجود آمد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد دلالان فردایی تلاش کردند تا با حداکثر سوء استفاده از شرایط اقدام به رشد نرخ ارز کنند. اما پس از آغاز رسمی بازار در صبح روز یکشنبه این جنگ روانی در بازار با شکست مواجه شد و نرخ دلار آزاد حدود ۳ هزار تومان نسبت به قیمت بازگشایی بازار افت کرد.

پس از حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سناریو‌های مختلفی از نحوه پاسخگویی ایران به این حمله مطرح شد. پس از تایید رسمی این پاسخ توسط مقامات کشور سناریو‌های مذکور قوت بیشتری گرفت و در نتیجه ریسک‌های سیاسی در بازار افزایش یافت. رشد سطح ریسک‌های سیاسی و نظامی با تحت تاثیر قراردادن انتظارات تورمی فعالان بازار، حجم تقاضا را افزایش داد و موجب ایجاد روند‌های افزایشی جدید در نرخ ارز و طلا شد.

به عقیده تحلیلگران با وجود سرعت بالای این روند‌های افزایشی، به‌دلیل کمبود حجم معاملات، این سطوح قیمتی از پشتوانه لازم برخوردار نبوده و همزمان با فروکش کردن جو روانی بازار نرخ‌ها نیز کاهش می‌یابند. در ساعات پایانی روز شنبه و همزمان با شروع عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی فعالان سودجوی بازار با هدف کسب سود از شرایط اقدام به انتشار گمانه‌های منفی و همزمان نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بسیار بالاتر از نرخ روز کردند.

برخی از این دلالان از این نیز فراتر رفته و اقدام به خالی فروشی در فضای مجازی کردند. تاثیر این اقدامات در بازار صبح روز یکشنبه مشاهده شد و نرخ دلار در نزدیکی کانال ۷۰ هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد. اما پس از گذشت چند ساعت و صورت گرفتن معاملات حقیقی، بازار کم کم به سمت نرخ تعادلی خود حرکت کرد و بخش قابل توجهی از رشد نرخ صورت گرفته جبران شد. قیمت دلار آزاد در بازار عصر روز یکشنبه با کاهش ۳ هزار تومانی نسبت به نرخ ابتدایی بازار در مرز کانال‌های ۶۶ و ۶۷ هزار تومانی معامله شد. همچنین تحلیلگران معتقدند که بازار ارز پس از عبور از روز‌های هیجانی خود اکنون به دنبال یافتن ایستگاه ثبات است.

پرده آخر عملیات روانی؟

براساس اظهارنظر مقامات مسوول عملیات بامداد یکشنبه رزمندگان سپاه، دفاع مشروع در برابر تجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران بوده و در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام متجاوزانه دیگری انجام ندهد، عملیات دفاع ایران پایان یافته است. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی نیز معتقدند که احتمال تداوم دادن به این زنجیره واکنش از سوی اسرائیل کاهش یافته است.

همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در این‌باره نوشت: «اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشت.» در نتیجه می‌توان گفت در صورتی که تا روز‌های آتی رویداد مشابه جدیدی رخ ندهد معامله‌گران شاهد پرده آخر عملیات روانی در بازار ارز بوده و با فروکش کردن سطح ریسک‌های سیاسی در بازار قیمت ارز نیز به تعادل پیشین خود بازخواهد گشت. برخی از تحلیلگران ارزی مقصد دلار پس از فروکش کردن هیجانات را زیر سقف قیمت ۶۴ هزار تومانی می‌دانند.

نافرمانی سکه از هیجانات

برخلاف روند هیجانی بازار ارز، قیمت سکه در روز گذشته نسبت به روز شنبه کاهشی ثبت شد. در حالی که هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز شنبه حوالی رقم ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار روز گذشته با افتی ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین نیم و ربع سکه نیز در بازار عصر روز گذشته با افت یکسان ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز روز گذشته با ۳۶ هزار تومان کاهش در سطح قیمتی ۳میلیون و ۷۴۱ هزار تومانی به فروش رسید.

تحلیلگران یکی از علل مهم حضور نرخ سکه در این سطوح قیمتی را روند هفته‌های اخیر طلای جهانی می‌دانند. بهای جهانی اونس طلا که از جمله عوامل اصلی تعیین قیمت سکه در بازار کشور است در هفته‌های اخیر روند افزایشی چشمگیری را تجربه کرده که به سبب آن نرخ سکه نیز دچار رشد قیمت و حضور در سطوح قیمتی حال حاضر شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از چهارشنبه
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات
  • دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی