Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران، بهره برداری از جاده حمل محصول و قراضه، سیستم سیگنالینگ راه آهن و اتاق ویدئو وال مجتمع فولاد سبا آغاز شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم ضمن تقدیر از این مجموعه بر حمایت فولاد مبارکه از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا تأکید کرد و گفت: اگرچه هیجانات بازار، شیوع بیماری کرونا و تحریم در دو سال اخیر، بازسازی و نوسازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا را با مشکلات دوچندان و تأخیر همراه کرد، اما خرسندم که کارکنان مجتمع فولاد سبا با عزم و اراده مثال‌زدنی به‌صورت آفلاین به این اقدام مهم دست یافتند که باعث دلگرمی و تقویت روحیه بقیه گروه فولاد مبارکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرایندها، میزان تولید با 33 درصد افزایش به 500 هزار تن برسد که تمام حمایت‌های فولاد مبارکه در تسریع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این بخش به کمک مدیران مجتمع فولاد سبا می‌آید تا همچنان این مجتمع نیز مانند دیگر زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه با قدرت تمام به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابد.
وی تصریح کرد: این مجموعه همواره در آرامش و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کرده و به‌خوبی در مسیر تولید و توسعه قرارگرفته است.
جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا سالانه 77 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم در خصوص پروژه جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا گفت: قبلا حمل قراضه و محصول از درب شاهد ذوب‌آهن با ترافیک بالایی انجام می‌شد که با احداث و بهره‌برداری جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا به طول 4 هزار متر و عرض 11 تا 20 متر، هم مسیر کوتاه‌تر شده و هم ماشین‌های حمل قراضه و محصول با خط تولید و انبارها تداخل پیدا نمی‌کنند.
احمد سعیدبخش توسعه رینگ پیرامونی مجتمع فولاد سبا و تردد آسان ماشین‌های سنگین جهت حمل محصول و قراضه را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 12 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از مشخصات پروژه می‌توان به یک پل بتنی به طول 30 و عرض 26 متر، دو میدان به مساحت 2800 مترمربع، تونل تأسیساتی جهت عبور لوله‌ها و کانال آب پساب و جانمایی نیوجرسی در کنار مسیر اشاره کرد.
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در ادامه در خصوص سیستم سیگنالینگ راه‌آهن مجتمع فولاد سبا و بهره‌برداری از آن نیز گفت: قبلا فرایند سیگنالینگ به‌طور دستی صورت می‌گرفت و 30 تا 40 سوزنبان در بازۀ زمانی نیم ساعت باید مسیرها را مشخص می‌کردند تا قطار منحرف نشود. درحالی‌که با سیستم جدید سیگنالینگ این کار در زمان 30 ثانیه انجام می‌شود و با فشار چند دکمه روی مانیتور قطارها هدایت و مسیر صحیح آن‌ها مشخص می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ایمنی، جلوگیری از خطاهای انسانی و افزایش سرعت در فرایند عملیات از مزایای این طرح است، افزود: برای اجرای این پروژه 42 میلیارد تومان هزینه شده و سالانه 77 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.
افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مجتمع فولاد سبا
مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص سومین پروژۀ بهره‌برداری شده مجتمع فولاد سبا هم گفت: پروژه سوم افتتاح ویدئووال جهت استفاده همکاران بخش انتظامات و حفاظت بود که به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مجتمع فولاد سبا تعریف شده است.
حمید شجاعی در این خصوص افزود: در سال گذشته 33 دوربین نظارتی نصب شده بود. البته در این راستا 84 دوربین نصب شد که مابقی مربوط به دوربین‌های فرایندی بود که تحویل همکاران در ناحیه فرایندی شد.
وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی وظیفه کنترل ترددها و حفاظت کل ناحیه مجتمع فولاد سبا را انجام می‌دهند، گفت: ویدئووال یک اتاق مونیتورینگ بزرگ است که کلیه مونیتورها در آن نصب شده و با تعدادی سیستم سوئیچینگ و سیستم ریموت‌کنترل امکان کنترل تمام قسمت‌های مجتمع فولاد سبا به‌طور هم‌زمان وجود دارد و راه‌اندازی این بخش کمک شایانی به قسمت حراست می‌کند.
حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در مجتمع فولاد سبا مایه افتخار و افزایش انگیزه کارکنان
مدیرعامل مجتمع فولاد سبا نیز در خصوص دلایل و نیاز راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ راه‌آهن گفت: سیستم علائم الکتریکی در درجه نخست برای تأمین ایمنی کامل و تردد ایمن قطارها در مسیر ایستگاه راه‌آهن مجتمع فولاد سبا طراحی، نصب و راه‌اندازی گردیده است.
مصطفی عطایی‌پور افزود: به‌طورکلی طراحی سیستم علائم الکتریکی ایستگاه راه‌آهن مجتمع فولاد سبا در مقایسه با سایر ایستگاه‌های صنعتی که تلفیقی از سیستم الکترونیکی و رله‌ای و یا تماما رله‌ای است، کاملا به‌روزرسانی شده و از تکنولوژی پیشروی بین‌المللی در این زمینه استفاده شده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد سبا در پایان حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در ناحیه مجتمع فولاد سبا و کاشت درخت در باغچه ذی‌نفعان را مایه افتخار و انگیزه مضاعف کارکنان دانست و در همین راستا از معاونت‌های توسعه، بهره‌برداری، ذی‌نفعان و شرکای تجاری و نیز مدیران و همکاران مجتمع فولاد سبا که در تسهیل و اجرای پروژه‌ها همکاری نمودند، تشکر کرد.
روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت فولاد مبارکه مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جریان برگزاری این آیین، طی سخنانی از ورزش پهلوانی به‌عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها یاد و اضافه کرد: مفاهیمی در این ورزش نهفته است که می‌تواند به‌عنوان الگو در عرصه‌های مختلف مانند صنعت و سیاست مورداستفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هنگامی که به بخش‌های مدیریت موفق سازمان‌ها در کشورهای مختلف دنیا می‌نگریم، متوجه می‌شویم که این سازمان‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی کشورشان در جهت پیشرفت و ساخت کشورشان استفاده بسیاری کرده‌اند. به‌طور مثال، شرکت‌های سونی، تویوتا و سیتیزن در ژاپن از ویژگی‌های نهفته در فرهنگ سامورایی مانند انجام کار تیمی، وفاداری و کار فراوان بهره برده‌اند.

وی افزود: در کشور ایتالیا هم برندهایی مانند فیات و فراری، از فرهنگ گلادیاتورها، مفاهیمی همچون رقابت و مبارزه برای هدف را الگوبرداری کرده‌اند و بر همین اساس، بسیاری از موفقیت‌هایشان در حوزه صنعت و سیاست را رقم زده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه گفت: از این بحث مدیریتی پل می‌زنم به این ذکرخانه که امشب افتخار دارم در آن زانوی ادب به زمین بزنم و بگویم چرا ما در ایران، در صنعت و شرکت‌هایمان هنوز نتوانستیم مدیریت بر مبنای جوانمردی را حاکم کنیم. جای این پرسش وجود دارد که چرا نتوانستیم فرهنگ پهلوانی را در جامعه ترویج کنیم؟

وی در ادامه بیان داشت: ما در قدرشناسی از این ورزش کوتاهی کرده‌ایم. من ورزشکار این عرصه نیستم؛ اما از ثانیه اول که در محیط زورخانه قرار می‌گیرم حس خوبی در وجودم جریان می‌یابد که بسیار ارزشمند است.

مفاهیم بسیار ارزشمندی در ورزش پهلوانی نهفته است

طیب‌نیا تصریح کرد: مفاهیم بسیار ارزشمندی در ورزش پهلوانی نهفته است. این ورزش یک ورزش ایرانی-اسلامی با قدمت چند هزارساله است و حرکات آن الهام گرفته از میدان کار و کشاورزی و عرصه جبهه و جهاد است.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی تنها ورزشی است که در کل جهان با موسیقی زنده اجرا می‌شود و ذکر و زنگ و ضرب مرشدها همواره در روح پهلوانان دمیده می‌شود؛ ورزشی که پر از آداب و نمادهای ارزشمند است، از بته‌دوزی روی این لباس تا کباده که نماد کمان آرش است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: قواعد ورزش زورخانه‌ای بر اساس احترام بنا شده است، از احترام به سادات و موسپیدانی که زیر سردم می‌ایستند تا کهنه‌سواران و مرشدان که در این ورزش عمر خود را سپری کرده‌اند؛ چراکه این ورزش فقط ورزش جسم نیست، ورزش روح نیز هست. این ورزش برخلاف سایر ورزش‌ها که فقط روی جسم متمرکز است، بر تواضع، احترام، اخلاق و شکسته‌نفسی تأکید دارد و هم ورزشکار و هم بیننده هم‌زمان از اجرای آن لذت می‌برند.

چرا مدیریت به سبک جوانمردان در کشورمان توسعه پیدا نکرده است؟

وی با تأکید بر اینکه در فرهنگ ورزش زورخانه‌ای ارزش به گوشِ شکسته نیست، بلکه به دلِ شکسته است گفت: در گذشته هرکس بیمار داشت یا حاجتی طلب می‌کرد، به اهل گود، التماس دعا می‌گفت و این امر جایگاه این پهلوانان را در بین مردم نشان می‌دهد.

وی پس از برشمردن نقاط مثبت فرهنگ زورخانه‌ای و اهمیت درک و توجه به آن اظهار داشت: جای این پرسش وجود دارد که با وجود تمام این مفاهیم ارزشمند، چرا مدیریت به سبک جوانمردان در کشورمان توسعه پیدا نکرده است؟ اهالی این ورزش باید گرد هم جمع شوند و مدلی از این ورزش در عرصه‌های مختلف طراحی و عرضه کنند.

از سال گذشته تیم ورزش پهلوانی را تشکیل دادیم

طیب‌نیا در مصاحبه با خبرنگار ایراسین نیز به اقدامات فولاد مبارکه جهت ترویج مفاهیم ورزش پهلوانی اشاره و اظهار کرد: این شرکت در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان همواره حمایت‌های خوبی از ورزش‌های قهرمانی در استان و کشور داشته و خوشبختانه توانسته افتخارات خوبی در این زمینه هم برای استان و کشور به دست آورد. یکی از ورزش‌های تاریخی و باستانی ما ورزش پهلوانی است که آمیخته با ارزش‌های دینی و ملی است. این ورزش هزاران‌ساله در ابتدا برگرفته از فرهنگ کار و جهاد بوده و در سده‌های بعد با مفاهیم اسلامی آمیخته شده است. به همین جهت ما در فولاد مبارکه از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم.

بنا داریم فتوت‌خانه‌ای (زورخانه یا نورخانه) با کیفیت بالا و در ابعاد جهانی در اصفهان بسازیم. امید است این اقدامات ابتدا منجر به ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش قهرمانی و سپس ترویج این فرهنگ در حوزه‌های مختلف همچون مدیریت و سایر عرصه‌های اجتماعی شود. فولاد مبارکه علاوه بر مرمت و احیای زورخانه‌های سطح شهر، امسال از مسابقات پهلوانی که اردیبهشت‌ماه به‌صورت بین‌المللی در اصفهان برگزار می‌شود، حمایت خواهد کرد. همچنین در فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان بنا را بر این گذاشتیم که از این ورزش حمایت کنیم. از سال گذشته تیم ورزش پهلوانی را تشکیل دادیم و تیم جوانان این ورزش سال گذشته مقام اول را به دست آورد و در حضور مقام معظم رهبری برنامه اجرا کرد.

وی در پایان گفت: این ورزش ارزش ترویج دارد و می‌تواند در عرصه‌های مختلف مانند صنعت و سیاست هم الگو باشد. امیدوارم در آینده به همت اهالی این عرصه به ورزشی بین‌المللی تبدیل شود و همه ما در ترویج فرهنگ پهلوانی و اقتدا به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) توفیق داشته باشیم.

گفتنی است در این آیین، اعضای هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و اهالی ورزش استان اصفهان با اهدای شال حمایل «مروج فرهنگ پهلوانی» از آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب‌الدعواتی و محمدیاسر طیب‌نیا تجلیل کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان در ژاپن
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است