Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@07:56:49 GMT

دادگاه هنگ‌کنگ آزادی فعالان حامی دموکراسی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۹۹۱

دادگاه هنگ‌کنگ آزادی فعالان حامی دموکراسی را لغو کرد

دادگاهی در هنگ‌کنگ امروز (شنبه) اعلام کرد، گروه ۱۱ نفره از فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگی متهم به خرابکاری قرار است برای پنج روز دیگر در زندان بمانند تا قضات درباره آزادی آنها به قرار وثیقه بررسی‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه عالی هنگ کنگ  اعلام کرد، این گروه از فعالان حامی دموکراسی در هنگ کنگ شامل سه قانونگذار سابق روز پنجشنبه و ۱۳ مارس جلسه دادگاهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاهی در هنگ کنگ اخیرا موافقت کرده بود که آنها آزاد می‌شوند اما دادستان‌ها این تصمیم را به چالش کشیدند.

آنها در میان ۴۷ نفری هستند که بر اساس قانون جدید امنیت ملی چین در این دولتشهر که سال گذشته میلادی وضع شد،‌ متهم شده‌اند.

این افراد پس از آن دستگیر شدند که گروه‌های اپوزیسیون سال گذشته میلادی یک رای گیری غیر رسمی را برای برگزیدن کاندیداهای منتخب خود به منظور شرکت در انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ برپا کردند.

اگر این افراد انتخاب می‌شدند به دنبال این بودند تا لوایح اصلی را با هدف مجبور کردن کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ به استعفا تصویب کنند.

قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ در پی چندین ماه اعتراض علیه قانون استرداد مظنونان به چین و درخواست برای دموکراسی گسترده تر وضع شد.

این قانون باعث شد تا فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگی و بسیاری از کشورهای غربی آن را زیر سوال ببرند و بگویند که این قانون، تضعیف کننده خودمختاری بیشتر این دولتشهر است که وقتی انگلیس آن را در سال ۱۹۹۷ به دست چین سپرد، وعده آن داده شد.

افرادی که بر اساس این قانون بازداشت می‌شوند، مجازات سنگینی چون حبس ابد در انتظارشان است.

در هنگ کنگ، مجرمانی که جرایم غیر خشن را مرتکب شده‌اند با وثیقه آزاد می‌شوند اما بر اساس قانون جدید امنیت ملی، وثیقه‌ای در کار نیست مگر آنکه قضات تصمیم بگیرند مظنون، به جرایمش که تهدیدی علیه امنیت ملی است، ادامه نمی‌دهد.

روز جمعه، چهار نفر از ۴۷ نفر بازداشتی پس از آن که قضات تصمیم گرفتند تا تصمیم دادگاه را لغو نکنند با قرار وثیقه آزاد شدند.

این گروه که قرار است روز پنجشنبه دادگاهی شوند شامل "هلنا وونگ"، "جرمی تام" و "کووک کا-کی"، قانونگذاران سابق هستند. جلسه بعدی ۴۷ بازداشتی هم ۳۱ مه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ هنگ کنگ دموکراسی زندان حبس مظنون هنگ کنگ امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ما توقیف کشتی انگلیسی MSC AIRES متعلق  با پرچم پرتغال  در آب های بین المللی توسط ایران را به شدت محکوم می کنیم.  خدمه این کشتی متشکل از اتباع هند، فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی است.  ما از ایران می خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند.»

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن بدون اشاره به جنایات رژیم اسرائیل و نقض قوانین بین المللی از سوی این رژیم مدعی شد: « توقیف یک کشتی غیرنظامی بدون دلیل، نقض آشکار قوانین بین المللی و یک اقدام دزدی دریایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی است.»

این مقام آمریکایی در حالیکه کشور به همراه فرانسه و انگلیس ، مانع تصویب بیانیه محکومیت شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه شدند، ادعا کرد:« این اقدام (توقیف کشتی اسرائیلی) باید صریحاً محکوم شود و ما با شرکای خود کار خواهیم کرد تا ایران را مسئول اقدامات آن بدانیم.»

به گزارش ایرنا، یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

رژیم اسرائیل در پی حمله به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در ۱۳ فروردین ماه بشدت از قدرت بازدارندگی دفاعی و پاسخ تهران در هراس است و دست به دامن متحد دیرینه خود واشنگتن شده است. به گفته «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،  آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در روزهای اخیر سرگرم رایزنی با همتایان خود، ترکیه، چین و عربستان بوده تا اعلام کند این تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنین با متحدان اروپایی صحبت کرده ایم‌ تا به ایران بگویند تشدید تنش به نفع این کشور و منطقه نیست.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • شکایت علیه آزادی دنی آلوز در دادگاه تجدید نظر رد شد
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد
  • واکنش آرتتا به هند جنجالی گابریل مقابل بایرن: ما از تصمیم داور سودی نبردیم
  • تصمیم مهم مجلس برای افزایش تعطیلات به ۲ روز + جزئیات
  • حامی پلیس در اجرای طرح عفاف و حجاب هستیم