Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «طراد حماده» وزیر سابق لبنانی در مطلبی نوشت: مسأله فلسطین از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های متعددی برخوردار است که خیلی سخت می‌توانیم این مؤلفه‌ها و ویژگی‌ها را در دیگر مسائل و قضایا مشاهده کنیم. ازجمله این خصایص و ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

اول اینکه؛ مسأله فلسطین یک مسأله عادلانه ملتی است که از سرزمین خود بیرون رانده شده است و گروه‌هایی دیگر در این سرزمین اسکان داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رژیم جعلیِ غاصب در این سرزمین مستقر شده و آن را به اشغال خود درآورده است. این رژیم جعلی در واقع نام فلسطین را به سرقت برده است؛ کما اینکه تاریخ و هویت آن را نیز سرقت کرده است. لذا شاهد یک رژیم استعمارگر در اراضی فلسطینیان هستیم. این رژیم در حال حاضر یک تهدید بزرگ برای اعراب و مسلمانان به شمار می‌رود.

دوم اینکه؛ این مسأله عادلانه مدت زمان زیادی است که جایگاه خود را حفظ کرده است. در واقع، مسأله فلسطین در طول زمان جایگاه خود را از دست نداده است. در حال حاضر نیز عادلانه‌ترین مسأله در جهان همان مسأله فلسطین است.

سوم اینکه؛ مسأله فلسطین تاکنون بسیاری از جوانان در سطوح منطقه‌ای و بین المللی را به خود جذب کرده است. بسیاری از جوانان برای آزادسازی فلسطین وارد میدان شده اند. از زمان «روز نکبت» تاکنون نسل‌های مختلف برای آزادسازی فلسطین تلاش کرده اند.

انیس نقاش در طول مبارزات خود برای تحقق عدالت و حمایت از مسأله فلسطین با سختی‌ها، مشقت‌ها و خطرات زیادی مواجه شدچهارم اینکه، مسأله فلسطین، مسأله ای است که فکر جهان عرب و جهان اسلام را به خود مشغول ساخته است. ما شاهد آن هستیم که در جهان عرب و جهان اسلام بسیاری از محصولات و تولیدات فرهنگی رنگ و بوی مسأله فلسطین را دارند. از اواسط قرن گذشته که فلسطین اشغال شد تاکنون، وضعیت اینگونه است و همچنان نیز شاهد چنین پدیده‌ای در جهان عرب و جهان اسلام هستیم.

پنجم اینکه؛ «انیس نقاش» متفکر برجسته جهان اسلام از همان دوران نوجوانی وارد یک نبرد فکری، نظامی و امنیتی برای آزادسازی فلسطین شد. بسیاری از کسانی که در کارهای جهادی فعالیت می‌کردند، انیس نقاش را تحسین کردند. وی در طول دوران مبارزات خود با سختی‌ها و مشقت‌ها و خطرات بسیاری مواجه شد. زمانی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، وی به صفوف انقلابیون پیوست. اینجا بود که انقلاب فلسطین را با تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) درآمیخت و از مرحله مبارزه به جهاد، ارتقا پیدا کرد.

واقعیت آن است که انیس نقاش نمونه یک انسان جهادگر و فرهیخته است که همواره به مبارزه با ظلم و ستم و تجاوز پایبند ماند. علیرغم اینکه او یک لبنانی بود اما هیچگاه در ایران و فلسطین احساس غربت نکرد. او همواره به دنبال تقویت وحدت میان مسلمانان در جهان اسلام بود. همواره با دشمنان مبارزه می‌کرد و مسأله فلسطین برای او مسأله محوری و مرکزی بود.

انیس نقاش دارای یک دیدگاه و نگرش استراتژیک بود. او از حکمت، شجاعت و ایمان برخوردار بود. او از تحقق پیروزی برای ملت‌ها اطمینان داشت. انیس نقاش همواره برای تحقق عدالت مبارزه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090504 برچسب‌ها طراد حماده لبنان انیس نقاش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لبنان انیس نقاش مسأله فلسطین جهان اسلام انیس نقاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران حوزه هنری استان تهران در هفته هنر انقلاب اسلامی با خانواده شهید فائزه رحیمی از شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کردند.

در این دیدار تابلو نقاشی اثر خانم فاطمه الله داد که منقش به تصویر شهیده رحیمی بود به خانواده ایشان اهدا شد. شهیده فائزه رحیمی، تنها شهید حادثه تروریستی کرمان از استان تهران و از هنرجویان مدرسه نویسندگی حوزه هنری بود که در مسیر روایت بزم شهادت سردار دل‌ها آسمانی شد.

در ابتدای دیدار مورد اشاره محسن رحیمی رییس حوزه هنری استان تهران گفت: شهید رحیمی معلمی دلسوز، هنرمند و جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود. ویژه برنامه «محفل خاطره» این شهید را بهمن ماه سال گذشته با حضور مادر و دوستانش در شهر قدس برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب نسل جوان مواجه شد.

وی افزود: شهیده فائزه رحیمی از هنرجویان دوره‌های آموزش حوزه هنری بود و وظیفه خود می‌دانیم که ویژگی‌های بارز این شهیده هنرمند را در قالب تولیدات هنری به دانش آموزان و نسل جوان معرفی کنیم.

پدر این شهید در ادامه این دیدار گفت: رعایت عفاف و حجاب یکی از ویژگی بارز فائزه بود. ایشان با حفظ حجاب به دنبال تبلیغ این امر در محیط‌های پیرامونی و تاثیر برای هم نسل‌های خود بود. علاقه روایت نویسی فائزه از خصوصیات و توانایی بارز او به حساب می‌آمد.

کد خبر 6079750 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • تبلور اندیشه‌های انقلاب اسلامی در هنر انقلابی