Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@18:19:00 GMT

احمدی‌نژاد شخصا کاندیدا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۰۳۵

احمدی‌نژاد شخصا کاندیدا می‌شود؟

گروه سیاست سایت فردا – محمود احمدی‌نژاد خیلی وقت است که اسب خود را برای ورود به کارزار 1400 زین کرده و از هیچ کاری برای دیده شدن و طرفدار جمع کردن دریغ نمی‌کند. از مصاحبه‌های پی‌درپی و بعضا با رسانه‌های معاند گرفته تا سخن گفت از موضوعات خط قرمزی مثل حجاب. از نامه‌نگاری‌های متعدد گرفته تا پا کردن در کفش سیاست خارجی که خودش قطعا می‌داند تصمیم‌گیری درباره آن تماما دست دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات انتخاباتی او اما فقط این نیست و تجمع اصطلاحا خودش جوش هواداران و سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد را نیز باید به آن افزود. آخرین مورد از این سفرها نیز همان سفر کوتاه به قم بود که روز پنجشنبه انجام و صرف زیارت و گفت‌وگو با آیت الله علوی بروجردی شد. سخنرانی در جمع طلاب و روحانیون که پایگاه اطلاع رسانی دکتر احمدی‌نژاد وعده انتشار جزئیات آن را داده نیز بود. 

این فعالیت‌ها در حالی ادامه داشته و هر روز افزوده می‌شود که این سوال که احمدی‌نژاد علی رغم احتمال رد صلاحیت با توجه به تجارب پیشین، شخصا کاندیدا می‌شود یا از یک گزینه خاص حمایت می‌کند؟ باقی است.

شاهد آنکه چند روز قبل صابرنیوز با در نظر گرفتن همین فعالیت‌های انتخاباتی و سفرهای انتخاباتی از حمایت احمدی‌نژاد از محمدعباسی خبر داد و نوشت: « برپایه این گزارش و بر اساس شنیده‌ها از منابع خبری، محمد عباسی وزیر دولت نهم و دهم که هم‌اکنون با حکم مقام معظم رهبری عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان را نیز دارد، گزینه مورد حمایت احمدی نژاد در انتخابات 1400 خواهد بود.»

 در این گزارش همچنین تاکید شد که «گرچه اظهارات اخیر و بعضا رفتارها و مصاحبه‌های هنجارشکن محمود احمدی‌نژاد شرایط را برای تائید صلاحیت او سخت‌تر از پیش کرده است اما به گفته سخنگوی شورای نگهبان هیچ کس حتی هیچکدام از اعضای شورای نگهبان هم نمی‌توانند درباره تائید یا رد صلاحیت افراد اظهار نظری داشته باشند چرا که به گفته سخنگوی شورای نگهبان، روند بررسی صلاحیت کاندیدای ریاست‌جمهوری تابع یک مکانیزمی است که اجرای آن به صورت روشمند دنبال خواهد شد.»

در ادامه این گزارش شرحی از سابقه محمد عباسی که به عنوان گزینه مورد حمایت احمدی‌نژاد معرفی شده بود، ذکر و تاکید شد که «شورای نگهبان هم بنا به مصداق هایی که تاکنون از او افکار عمومی شاهده بوده اند به احتمال زیاد صلاحیت وی را تائید کند چرا که علاوه بر سابقه اجرایی، شرایط مناسبی برای تائید صلاحیت دارد. این گمانه‌زنی با سفرهای هفته پیش عباسی به بندرعباس و ساری و شنیده‌ها از تشکیل ستادهای انتخاباتی او در کلان‌شهر ها در حال تقویت شدن است و گفته شده احتمالا یکی از وزرای دولت نهم ریاست ستاد انتخاباتی عباسی را به عهده خواهد گرفت.»

عباسی اما این گمانه را تکذیب کرده و به «فارس» می‌گوید: «بنده هیچ دیداری با آقای دکتر احمدی‌نژاد نداشته‌ام و من‌بعد از اینجور شایعات با اهداف متعدد زیاد شنیده خواهد شد.»

وی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای ساماندهی ستادهای انتخاباتی خود نیز گفت: «من در حال تدوین راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستم، اما در مورد چگونگی ورود به انتخابات ۱۴۰۰ به زودی توضیح خواهم داد. ولی آنچه قطعی است، اینکه بنده به جد به دنبال تقویت رویکرد ولایتمدارانه نظام و پایبند به جریان‌های وحدت‌بخش انقلابی هستم.»

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: احمدی نژاد عباسی انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش به ادبیات احمدی‌نژاد درباره اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، که در دوران ۸ سال سکانداری خود در پاستور اظهاراتی تند درباره اسرائیل بیان می‌کرد، در واکنش به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل گفته: «هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند. و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»

این اظهارات با واکنش‌هایی همراه شد، چنانچه عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «به یکی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد پیام دادم که این چه وضعی است و چرا ایشان موضع‌گیری نکرده است، او گفت که آقای احمدی‌نژاد دو سالی است که سکوت کردند. در پاسخ گفتم که چطور ایشان در برخی از موارد مانند فوت آن هنرپیشه هم‌جنس باز در سکوت پیام می‌دهد؟ این برای ما قابل درک نیست. با این حال او برای آنکه طرفداران خودش را اقناع کند، در عیددیدنی به صورت کلی و مبهم حرف زده است.»

در سیاست رسمی ایران، اسرائیل کشور شناخته نمی شود

محمدعلی پورمختار، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اظهارات احمدی‌نژاد گفت: «چیزی که از قول ایشان نقل شده بود، آقای احمدی‌نژاد گفته بود که هر کشوری که به کشور دیگر تجاوز بکند، حق پاسخگویی دارد و بدون اسم آوردن از اسرائیل چنین اظهاراتی را بیان کرده است، اگر منظور سوال کننده، این بود که نظر ایشان درباره حمله اسرائیل چیست و اگر تلقی ایشان از کشور اسرائیل است، تلقی درستی نیست. ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و یک رژیم اشغالگر است. در سیاست‌های رسمی ایران اسرائیل کشور شناخته نمی‌شود.»

وی گفت: «از این جهت، این نوع گفتار برخلاف سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب است و موجب سوءاستفاده خواهد شد. همچنین از ایشان انتقاداتی درباره نام بردن از اسرائیل به عنوان یک کشور شده بود یا چرا حملات تروریستی اسرائیل را به ساختمان کنسولگری را محکوم نکرد.»

سکوت احمدی نژاد به خودش ارتباط دارد اما...

این نماینده پیشین مجلس گفت: «علت سکوت او به خودش ارتباط دارد، اما با توجه به اینکه ایشان 8 رئیس جمهور بوده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، توقع جامعه دینی و انقلابی از او این است که رد این قضایا عکس العمل نشان بدهد و به عنوان یک نیروی انقلابی که اسرائیل را از طرق هولوکاست به چالش کشید، انتقاد کند و به اقدامات غیرقانونی این رژیم سکوت نکند.»

پورمختار درباره تغییرات دیدگاه احمدی‌نژاد در گذر زمان، گفت: این که بگوییم ایشان تعمدانه این سخن را بیان کرده است، قضاوت قرین و درستی و نیست زیرا نیت او را نمی‌دانیم، صحبت‌های خواص مورد توجه همه است و باید با دقت عمل بیشتری و ملاحظات واقعیات این اظهارات عنوان شود. اینکه دیدگاه ایشان چیست را باید حمل بر صحت کنیم، ایشان به طور کلی بیان کرده جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی داشته و از این حملات دفاع کرده است.

وی گفت: بنابراین باید نیمه پر لیوان را مشاهده کنیم. اگر یک ماده‌ای از منشور سازمان ملل را اشاره کرده است، ممکن است از سر کم توجهی و بدون العطاف به مسائل بوده باشد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز داوودی
  • واکنش به ادبیات احمدی‌نژاد درباره اسرائیل
  • معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • واکنش احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر