Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@22:15:12 GMT

قیمت جهانی طلا امروز 16 اسفند 99

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۰۳۶

قیمت جهانی طلا امروز 16 اسفند 99

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.18 درصد افزایش به 1700 دلار و 64 سنت رسید

به گزراش برنا به نقل از رویترز، پس از انتظار گزارش های امیدوارکننده از بازار کار آمریکا که سبب ترمیم دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه شد، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین رقم در طی 9 ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.18 درصد افزایش به 1700 دلار و 64 سنت رسید. قیمت طلا دیروز تا 1686 دلار و 40 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم ثبت شده از 8 ژوئن تاکنون بود. قیمت فلز زرد در این هفته شاهد حدود 2 درصد کاهش بوده است. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات آتی دیروز با 0.13 درصد کاهش به 1698 دلار و 50 سنت رسید.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به ترمیم رشد اقتصادی سبب شده تا رشد سوددهی اوراق قرضه تداوم پیدا کند و همین مسئله سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گشته است.»

آمارها نشان می دهد تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا بیش از حد انتظار رشد داشته و این مسئله امیدها به ترمیم اقتصادی پس از تصویب بسته محرک مالی را بیشتر کرده است.

آمارهای قوی افتصادی سبب شده تا شاخص سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بیشترین رقم از فوریه 2020 برسد و ارزش دلار نیزجهش داشته باشد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه بار دیگر تصریح کرد که سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا تا برطرف شدن مشکل بیکاری ادامه خواهد داشت.

این اظهارات سبب ناامیدی سرمایه گذاران از بازار طلا شد، زیرا آنها انتظار داشتند وی برای مهار رشد سوددهی اوراق قرضه وارد عمل شود. رشد سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اونس طلا بانک مرکزی بیکاری دلار شاخص قیمت جهانی طلا امروز 16 اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی بازهم رکورد زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: طلای جهانی ۱۲ دلار رشد کرد

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227150 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟