Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به وضعیت نابسامان بازارچه‌های حاشیه شهر و اصناف دیگر بازارها گفت: ظرفیت برای کنترل بازارها و اصناف مختلف محدود است؛ اگر می‌خواستیم وارد مرحله‌ای شویم که کل اصناف تعطیل شوند، باید همان لاک داون دو هفته‌ای اعمال می‌شد که در حوزه اختیارات ما نیست.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی منتخب نمونه‌گیری بالا است که این وضعیت ماحصل ترددها در بازارها و خیابان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا چند روز پیش می‌گفتیم گلستان و کیانپارس بزرگترین مراکز آلودگی در غرب اهواز هستند اما اکنون مراکز آلوده به حاشیه شهرها کشیده شده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در یکی دو روز اخیر میزان مراجعه‌کنندگان از محله‌های کوی علوی و شیخ‌بهاء بسیار بالا بوده و بار مراجعه بسیار در حال افزایش است؛ هر چند توانسته‌ایم ورودی بیمارستان‌ها را کنترل کنیم اما ظرفیت‌ها تا جایی جواب می‌دهد.

احمدی‌بلوطکی افزود: در این شرایط، مردم در بازارچه‌های حاشیه شهر در حال فروختن سلامتی خود و خرید کرونا هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به وضعیت نابسامان بازارچه‌های حاشیه شهر، تصریح کرد: زمانی که به بازارچه کیان رفتم به حال خودمان افسوس خوردم؛ در این بازارچه کسی از ماسک اسفاده نکرده بود. شاید از هر ۱۰۰ نفر تنها پنج نفر ماسک استفاده کرده بودند و ماسک‌های این افراد نیز فوق‌العاده آلوده بود؛ ماسک نزدن بهتر از استفاده از ماسکی است که یک هفته استفاده شده است. برخی نیز ماسک آلوده خود را در می‌آورند و زیر پای مردم می‌اندازند که در این موارد، نگرانی‌های جدی داریم.

وی افزود: چگونه بدون کنترل بازارچه‌ها، بیماری کنترل می‌شود؟ چنین چیزی محال است. از مردم می‌خواهیم مایحتاج خود را برای چندین روز خریداری و از تردد روزانه در بازارچه‌ها پرهیز کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر اصناف در کنترل بیماری، تصریح کرد: اکنون بار اصلی کار بر دوش حوزه بهداشت افتاده است و در حال تلاش حداکثری هستیم تا با بیماریابی فعال، ورودی بیمارستان‌ها کنترل شود و این امر محقق نمی‌شود مگر با کنترل بازار و اصناف.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های ذیربط برای اعمال محدودیت‌ها پای کار هستند، بیان کرد: با این وجود، ظرفیت برای کنترل بازارها و اصناف مختلف محدود است؛ اگر می‌خواستیم وارد مرحله‌ای شویم که کل اصناف تعطیل شوند، باید همان لاک داون دو هفته‌ای اعمال می‌شد که در حوزه اختیارات ما نیست.

احمدی‌بلوطکی گفت: در برخی مناطق، اصناف همکاری خوبی دارند اما در برخی مناطق، نه تنها پس از ساعت ۲۱ بلکه در طول روز همکاری خوبی ندارند. گشت‌ها و پلمب‌ها را چندین برابر کرده‌ایم اما چقدر باید اخطار بدهیم و پلمب کنیم؟ مردم باید بیشتر همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز کرونا در خوزستان بازارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد. هنوز مشخص نیست که آیا بانک‌ها نیز شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌شوند یا خیر.

تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

منبع: دانشجو

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • شنبه را به جای پنجشنبه تعطیل کنید
  • چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • مس رفسنجان با ۲ غایب به اهواز می‌رود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها