Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بحثی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم که تکالیفی که در سال جاری در بودجه دیده شده بود به صورت دقیق رعایت نشده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری قرار بود مجموع رقم خالص دیده شده برای مستمری جامعه هدف افزایش یابد که وزارت تعاون به جای افزایش رقم، رقم افزوده شده به ردیف اعتباری را به افراد جدید اضافه کرد و به جای اینکه رقم خالص به افراد فعلی را افزایش دهد، یک سری افراد جدید را تحت پوشش گرفت و این خلاف نظر قانون‌گذار در لایحه ۱۳۹۹ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این عدم رعایت تکالیف، اشکالی است که در سال جاری داشتیم و برای سال آینده نگران هستیم و اگر عددی را در ماه اضافه می‌کنیم، برنامه بودجه نمی‌تواند با این مقدار اضافه شده افراد جدیدی وارد کند و باید همان چیزی را که ابلاغ شده انجام دهد.

ارکانی افزود: برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا حد امکان افزایش یابد و علاوه بر آن توجه ویژه‌ای به افزایش رقم یارانه کل دهک‌هایی که یارانه دریافت می‌کند، شده و کمیسیون تلفیق مابه‌التفاوت ارز تبدیلی و ارز ۴,۲۰۰ تومان را به سرجمع یارانه افراد اضافه کرده که البته اجرای آن بستگی به رأی آوردن این طرح در مجلس دارد.

وی اشاره کرد: در صورت اجرای طرح مذکور مددجویان هم در قالب اختصاصی خودشان یعنی مستمری و هم در قالب عمومی یعنی یارانه افزایش دریافتی دارند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تأمین مسکن مددجویان نیز در ردیف اعتباری که کمیته امداد و بهزیستی برای این کار دارند در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است و هر آنچه در سال جاری تصویب شده در سال آینده برای آن افزایش دیده شده و ما معتقدیم که برای معضل مسکن به صورت عام و خاص، برای اقشار آسیب‌پذیر از جمله مددجویان، دولت باید برنامه‌ای تنظیم کند.
 

کد خبر 5162910 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی احسان ارکانی مجلس شورای اسلامی شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی شورای شهر تهران ویروس کرونا قوه قضاییه درختکاری متروی تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران سامانه بارشی هوای سالم هفته درختکاری دستگاه قضایی کمیته امداد و بهزیستی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: همزمان با برپایی همایش یادواره شهدای حرم رمضان، شهید اصلانی و شهید دارایی هزار بسته سبد کالا در محدوده شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر مشهد و اطراف آن توزیع شد.

سید مصطفی موسوی ارزش هر بسته معیشتی را بیش از یک‌ میلیون تومان دانست و افزود: اقلام این بسته ها شامل: برنج، روغن، رب، حبوبات و سایر اقلام است.

وی گفت: در طرح اطعام‌ مهدوی که ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور اجرا می شود،طبخ و توزیع ۶ میلبون غذای گرم و افطاری ساده به همراه تهیه و توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی با همکاری مراکز نیکوکاری، مشارکت خیرین، مساجد و حسینیه ها پیش بینی شده است.

موسوی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز(۱۶ رمضان) یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده طبخ و ۱۷۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

 

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • توزیع ۶۷ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان ایلامی