Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی صرفاً از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، گفت: قانون کسر ۱۰ درصد مالیات از حقوق اعضای هیات علمی رسما (آموزشی و پژوهشی) همچنان برقرار است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمد تقی نظرپور ، ضمن بیان این مطلب به قوانین و بخشنامه‌های موجود در خصوص مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: از نظر مواد قانونی که به موضوع مالیات حقوق کارکنان دولت یا به طور خاص مالیات حقوق اعضای هیأت علمی مربوط می‌شوند؛ می‌توان به دو قانون اشاره کرد که یکی از این قوانین ماده ۵ قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۲۶ اسفند سال ۶۸ مجلس شورای اسلامی و دیگری ماده ۸۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از زمان اجرای این دو قانون فوق تاکنون؛ حداکثر ۱۰ درصد به عنوان مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی رسمی (آموزشی و پژوهشی) کسر شده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به لزوم شفاف‌سازی موضوع مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: در مباحث اخیر مطرح شده در خصوص پلکانی شدن پرداخت مالیات حقوق کارکنان دولت؛ اعضای هیأت علمی و قضات صرفاً از قانون پلکانی شدن مالیات معالی ۱۰ درصد مالیات از حقوق آنان کسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دهم اسفندماه خود مصوب کرد که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات از پرداخت مالیات معاف شدند. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح (دوشنبه) ۱۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه گفت: براساس قانون این افراد باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معافیت مالیاتی مالیات اعضای هیات علمی مالیات بر درآمد مجلس شورای اسلامی آموزشی و پژوهشی ۱۰ درصد مالیات دانشگاه ها مالیات حقوق پلکانی شدن حقوق اعضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند