Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه زنجان گفت: داوطلبان کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ در استان زنجان حدود ۴۵ درصد خانم و ۵۵ درصد نیز آقا بودند.

محسن نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کنکور تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار کرد: کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ روز جمعه (۱۵ اسفند) با رقابت ۲۲۲۶ داوطلب در استان زنجان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با حوزه‌های برگزاری کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ در استان، افزود: این آزمون تخصصی با شرکت ۱۶۰۰ داوطلب در دانشگاه زنجان، ۱۰۴ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی و ۵۲۲ داوطلب در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه کنکور فوق در استان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰، خانم و ۵۵ درصد نیز آقا بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان کنکور 1400 آزمون دکتری کنکور دکتری تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی به تشریح آمار کنکور مرحله اول سال جاری در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: در کل استان ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در ۳۸ حوزه امتحانی در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۳۰۹ نفر زن و ۳۴ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند.

داود قرونه افزود : مشهد دارای ۹ حوزه شامل دانشگاه فردوسی (با ۱۳ حوزه فرعی)، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی خیام، دانشگاه امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی سجاد، دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است که ۴۲ هزار و ۴۷۳ نفر با حضور در این ۹ حوزه، در دور اول کنکور امسال شرکت می‌کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه فردوسی بزرگترین حوزه امتحانی در کل کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نیشابور نیز دارای ۵ حوزه شامل دانشگاه نیشابور، دانشکده کشاورزی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی و پیام نور است. سایر شهرستان‌های استان نیز هر کدام دارای ۵ حوزه هستند.

قرونه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان استان به تفکیک جنسیت و رشته‌ها، عنوان کرد: در کل خراسان رضوی ۱۰ هزار و ۲۱۷ نفر شامل ۳۸۷۴ زن و مابقی مرد در کنکور رشته ریاضی، ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر شامل ۲۵ هزار و ۲۶۲ زن و مابقی مرد در کنکور رشته تجربی، ۳۱ هزار و ۷۳۰ نفر شامل ۲۰ هزار و ۲۵۱ زن و مابقی مرد در کنکور رشته انسانی، ۵۱۱۵ نفر شامل ۴۰۷۳ زن و مابقی مرد در کنکور رشته هنر و ۶۰۴۸ نفر شامل ۳۸۴۹ زن و مابقی مرد در کنکور رشته زبان شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای داوطلبین متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز دفترچه‌ای جدا تنظیم شده است، گفت: بر این اساس داوطلبین هر کدام از ۵ رشته امتحانی چنانچه متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هم باشند، علاوه بر تعداد دفترچه‌های اختصاصی رشته خود، یک دفترچه دیگر شامل سوالات اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز دریافت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی