Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:13:08 GMT

سیارک بزرگی امروز از نزدیکی زمین عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۷۲۷۳

سیارک بزرگی امروز از نزدیکی زمین عبور کرد

به گزارش روزنامه دیلی میل، این سیارک که آپوفیس(Apophis) نام دارد روز ۱۹ ژوئن سال ۲۰۰۴ توسط ستاره شناسان در رصد خانه ملی Kitt Peak در آریزونای آمریکا کشف شد و از آن زمان تاکنون در چرخش به دور خورشید ردیابی شده است.  

این سیارک امروز در نزدیک ترین فاصله از مسافت ۱۶ میلیون کیلومتری زمین عبور کرد اما کارشناسان هشدار می دهند که احتمال دارد این سیارک در سال ۲۰۶۸ با زمین برخورد کند اما احتمال این برخورد را ناچیز عنوان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصورتی که این سنگ عظیم فضایی در سال ۲۰۶۸ به زمین برخورد کند، تاثیر آن معادل انفجار ۸۸۰ میلیون مواد منفجره خواهد بود.  

ستاره شناسان  امسال با رد احتمال برخورد این سیارک با زمین پیش بینی کرده بودند که این سیارک در نزدیک ترین حالت از فاصله ۴۴ برابری مسافت ماه با زمین از نزدیکی کره زمین عبور می کند.

این سیارک چند سال دیگر و در روز ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۹ میلادی هم از فاصله ۳۱ هزار و ۹۰۰ کیلومتری زمین عبور می کند.  می‌توان این گذر سیارک را با چشم غیر مسلح از غرب استرالیا و برای مدت کوتاهی رصد کرد.

برچسب‌ها کره ماه مدار کره زمین سیارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره ماه مدار کره زمین سیارک کره ماه مدار کره زمین سیارک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، بهروز مرادپور امروز سی‌اُم فروردین گفت: فعالیت سامانه بارشی از امروز بعدازظهر ۳۱ فروردین در استان آغاز می‌شود که بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک از مخاطره احتمالی این سامانه است.

وی اظهارداشت: این سامانه اغلب نقاط استان را در بر خواهد گرفت و بعدازظهر سه‌شنبه از جو استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان برای لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی هشدار داد.

مرادپور احتیاط در تردد به ویژه در مسیر‌های کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، توقف نکردن در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه را توصیه کرد. 

وی گفت: در صورت تثبیت الگو‌های هواشناسی، ریزش‌های جوی این سامانه بارشی در سطح استان از یکشنبه شب تا غروب دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار است.

دیگر خبرها

  • کشف سنگین‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای راه شیری در فاصله بسیار نزدیک به زمین
  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • عبدالکریم و نزدیک‌ترین فاصله به زادگاه (عکس)
  • عجیب‌ترین کارت تاریخ به مهدی طارمی(عکس)
  • ببینید | لحظه عجیب برخورد مهدی طارمی با عکاسان کنار زمین
  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • هوشیارانه با دشمن برخورد کنیم