Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@20:33:57 GMT

اسکله‌های قشم به علت باد شدید تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۲۳۷

اسکله‌های قشم به علت باد شدید تعطیل شد

قشم-رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا باعث تعطیلی اسکله‌های مسافری شهید ذاکری و گردشگری قشم شد.

به گزارش قدس آنلاین،علی اشتری اظهار داشت: در این راستا از صبح امروز فعالیت شناورهای گردشگری در اسکله های گردشگری برای سفرهای تفریحی جزیره هنگام و همچنین تردد مسافر در اسکله شهید ذاکری به بندرعباس و جزیره هرمز از شهر امروز متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امنیت جانی مسافران در درجه نخست اهمیت قرار دارد و از این رو گردشگران از تجمع در این اسکله‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قشم اسکله تعطیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح

طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده است، توسط جامعه بشردوستانه به عنوان پروژه‌ای در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح قلمداد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاردین در گزارشی نوشت که مقامات سازمان‌های بشردوستانه نسبت به سودمندی طرح‌های ایالات متحده برای اسکله کمک‌رسانی به غزه و مهار قحطی ابراز نگرانی می‌کنند.

در جامعه بشردوستانه نگرانی‌هایی وجود دارد که رژیم اسرائیل برای طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. مقامات امدادی می‌گویند که این پروژه در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح است. پرده دود به شرایطی اطلاق می‌شود که طی آن با استفاده از دود، عملیات نظامی پنهان می‌ماند.

این اسکله روی کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است و انتظار می‌رود تا اوایل ماه مه در موقعیت خود قرار گیرد. به گفته چندین مقام امدادی، طرح کنونی این است که این اسکله نه در شمال غزه، جایی که خطر قحطی شدید است، بلکه در نقطه‌ای در نیمه‌ی راه نواری که نیروهای دفاعی رژیم اسرائیل (IDF) پایگاهی مستحکم دارند، لنگر بیندازد.

این امر به این معناست که کمک‌های غذایی که از اسکله وارد می‌شود همچنان باید از یک ایست بازرسی ارتش رژیم اسرائیل در کریدور نتزاریم عبور کند؛ جاده نظامی که نوار را به دو نیم می‌کند و به عنوان یک نقطه «خفه‌کننده» برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به شمال شناخته می‌شود.

برخی از مقامات سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه بیم دارند که این کمک‌ها به سمت جنوب به اردوگاه‌هایی در رفح منتقل شود که بیش از یک میلیون فلسطینی آنجا پناه گرفته‌اند. ارتش رژیم اسرائیل از آن‌ها می‌خواهد که از آنجا خارج شوند تا بتواند حمله‌ای را علیه حماس در جنوبی‌ترین شهر غزه انجام دهد.

چنین تهاجمی ناگزیر به معنای بسته شدن موقت گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم در جنوب غزه خواهد بود، بنابراین اسکله شناور ساخت آمریکا به عنوان جایگزین عمل می‌کند و در عین حال فشار بر رژیم اسرائیل را برای باز کردن گذرگاه‌های شمالی برای انتقال کمک‌های قابل‌توجه منحرف می‌کند.

یک مقام سازمان ملل در این رابطه گفت: «یکی از استدلال‌های کلیدی برای داشتن اسکله، قرار دادن آن به سمت شمال بود تا تامین‌کنندگان بتوانند مستقیم‌تر به این منطقه وارد شوند اما اکنون به نظر می‌رسد که این اسکله نقش پرده دود را برای حمله به رفح ایفا می‌کند.»

بمباران یک کاروان کمک‌رسانی در غزه که توسط «آشپزخانه مرکزی جهان» سازماندهی می‌شد و منجر به کشته شدن هفت امدادگر شد، نگرانی‌های امنیتی را به مانعی کلیدی در برابر هر نوع تلاش توزیع مستقل تبدیل کرده است.

کد خبر 747441

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند