Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@12:40:33 GMT

علی دهباشی همچنان با کرونا درگیر است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۹۹۳

علی دهباشی همچنان با کرونا درگیر است

علی دهباشی می‌گوید: مشکل کرونای من به علت بیماری آسم قدیمی قدری نگران‌کننده شده است.

این چهره فعال حوزه ادبیات و کتاب و سردبیر مجله بخارا که در پی ابتلا به کرونا از هفتم اسفندماه در بیمارستان بستری است درباره وضعیت خود به ایسنا پاسخ داد: متاسفانه لکه‌ها در سی‌تی اسکن ریه امروز صبح (شنبه شانزدهم اسفندماه) همچنان هست و از بعدازظهر داروی قوی‌تری را  به  مدت  سه روز  آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر شهاب دهباشی درباره وضعیت پدرش به ایسنا گفته بود: ایشان از هفتم اسفند در بیمارستان بستری شدند و از زمان بستری شدن داروها را تزریق کردند. اوایل بیماری فقط علائم سرماخوردگی را داشتند و فکر نمی‌کردند که علائم کرونا باشد. چون در ماه اسفند و در آستانه بهار هستیم آلرژی فصلی و سرفه‌های‌شان شروع شده بود و فکر می‌کرد به دلیل آلرژی باشد. بعد از چند روز که بیماری شدت گرفت سرفه‌ها شدیدتر شد. سریع بررسی کردند، پی‌سی‌آر و اسکن ریه دادند و مشخص شد در ریه‌ها درگیری به وجود آمده و پزشکان تشخیص دادند که بستری شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/003FM1

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی بیوتیک‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

به گزارش مهر، پزشکان آنتی بیوتیک‌ها را برای کمک به معالجه سرفه تجویز می‌کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دارو‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آن‌ها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این دارو‌ها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر دارو‌ها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آن‌ها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

دیگر خبرها

  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • گردنه تته کردستان همچنان درگیر برف و کولاک
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)