Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد زهرایی عصر روز شنبه همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی در آیین کاشت نهال در اردوگاه شهید مطهری واقع در جاده کرج - چالوس با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی یک میراث است، افزود: همانطوری که به میراث باستانی کشور اهمیت می دهیم باید به میراث منابع طبیعی و محیط زیست نیز  توجه بیشتری کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست  نه تنها برای خودمان بلکه برای آیندگان است، اظهار داشت:  همانطور که  رهبر معظم انقلاب اسلامی  تاکید فرمودند، باید به منابع طبیعی و محیط زیست نگاهی دینی و عقیدتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه ما را خطیرتر و سخت تر می کند، گفت: آیندگان در مبنای نگرش تفکر و اقدام ما در حفظ محیط زیست ما را ارزیابی و قضاوت خواهند کرد.

زهرایی افزود: اگر به حفظ منابع طبیعی توجه بیشتری کنیم زیرا باید پاسخگوی آیندگان باشیم.

رشد بیابان ها دشمن منابع طبیعی و محیط زیست هستند

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: جهاد زمانی معنی پیدا می کند که دشمنی داشته باشیم و یک طرف قصه جهاد، جبهه حق نیازمند کاروان است.

وی گفت: بسیج سازندگی کاروان سالار منابع طبیعی در حفظ محیط زیست است و منابع طبیعی در جبهه حق دفاع از محیط زیست نیاز به غافله و لشکر دارد و همانطور که بسیج لشکر مخلص خدا در تمام عرصه هاست و عرض و طول آن عرض و طول انقلاب است، حفظ محیط زیست نیز هم اکنون برای ما یک ماموریت است و ما لشکر شما می شویم و این کار را انجام می دهیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: آن روی سکه این موضوع جبهه باطل است که همان فرسایش خاک و بیابانزایی است و به این خطر باید به چشم یک دشمن نگاه شود تا به آن حمله کنیم و آن را مغلوب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید همچون طرح شهید حاح قاسم سلیمانی عمل کنیم که تا وقتی به کرونا به چشم دفاعی و درمانی نگاه کردیم کرونا حمله می کرد ولی با این طرح به برکت خون این شهید به کرونا حمله کرد و کسانی را که بیمار بودند قرنطینه کردیم و باعث شد این دشمن موذی مرتب عقب نشینی و عرصه بر آن تنگ شد.

وی تاکید کرد: در محیط زیست هم باید اینگونه عمل کنیم و با بیابانزایی مقابله کنیم تا فضا برای محیط زیست و فضای سبز بیشتر بازشود و جهادگونه عمل کنیم.

زهرایی ادامه داد: کارهای مشترک بین سپاه های استانی و نمایندگی های بسیج مستضعفین که بسیج سازندگی آن را برعهده دارد با ادارات کل منابع طبیعی کارهای منظم و برنامه داری است و  کارهای بی هدف نداریم که از جمله مقابله با حریق، سوداگران چوب در استان های شمالی و جنگلی تا بیابانزدایی و بذرکاری و گابیون بندی و هر فعالیت دیگر مشترک که نوشته شده در قالب یک برنامه پنج ساله است.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ این برنامه را با هم مشق کردیم و برنامه و گام های خیلی موثری در هفته بسیج و دهه فجر برداشته و به بهره برداری رسید.

در این آیین تعدادی نهال به یاد و نام شهدا غرس شد.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری کرج سازمان بسیج سازندگی بیابان زدایی محمد زهرایی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری کرج سازمان بسیج سازندگی بیابان زدایی محمد زهرایی استان البرز اخبار کنکور منابع طبیعی و محیط زیست بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

علی ملکی آهنگران در لرستان با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری‌های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده‌ها و پهباد‌ها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

دیدار با مدیر حوزه علمیه استان و تشکیل جلسه با تشکل‌ها و خبرنگاران با هدف ترغیب مردم برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال و همچنین بازدید از یگان حفاظت محیط زیست استان و بخش‌های مختلف آن از جمله برنامه‌های سفر سه روزه علی ملکی آهنگران به لرستان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت