Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@15:56:17 GMT

روند کاهشی قیمت گوشت قرمز دربازار

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۲۸۲

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است. ناطقان: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: بنابر رصد بازار، قیمت گوشت گوسفندی به سبب افزایش عرضه دام از سوی دامداران ۳ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: گرچه دامداران با امتناع در عرضه بدنبال افزایش قیمت بودند، اما با کاهش التهابات بازار اقدام به عرضه کردند که همین موضوع منجر به افت قیمت گوشت در بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملکی قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه تدابیر مسئولان ستاد تنظیم بازار برای بحث گوشت و مرغ و توزیع گوشت‌های یارانه‌ای پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار ادامه دار شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: بنابر اذعان مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران، میزان عرضه گوشت در ایام‌پایانی سال دو برابر می‌شود، همچنین حواله مرغ برای صنف حذف می‌شود که با این وجود نه تنها دیگر از صف‌های طولانی خبری نیست، بلکه بازار به تعادل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در تامین گوشت قرمز نداریم، بیان کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری از مردم تقاضا می‌کنیم که در خرید‌ها شتابزده عمل نکنند چرا که گوشت به میزان کافی موجود است.

ملکی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: با توجه به افزایش نظارت مرزبانان، قاچاق دام بشدت محدود است که با این وجود تاثیر چندانی در بازار ندارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روند کاهشی ، گوشت قرمز ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روند کاهشی گوشت قرمز بازار گوشت گوسفندی قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات گوشت منجمد

 سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما امسال واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش یافته و حجم واردات گوشت گرم ثابت می‌ماند.

به گزارش مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های انجام شده در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ سبب شد تا بستر نا به‌سامانی بازار گوشت قرمز رقم بخورد. این امر با حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیشتر خودش را نشان داد از این رو شاهد جهش نجومی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ بودیم. در ادامه این امر دوباره در نیمه دوم سال نیز تکرار شد.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات دام و گوشت انجام شد و اگر چه توزیع آن با صف طولانی همراه بود اما تا حدودی کمک به تأمین بازار کرد.

پیش از آغاز سال جدید، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفته بود، با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای امسال در حوزه تأمین کمبود بازار داخل و مدیریت نرخ این کالای پروتئینی چیست؟ علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است، اعلام کرده، تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تأمین شده و تمام کمبود تولید گوشت قرمز از محل واردات جبران می‌شود.

وی یادآور شده، سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما برای امسال میزان واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد و حجم واردات گوشت گرم ثابت باقی خواهد ماند.

پیمان پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تأمین و تنظیم بازار است، یادآور شده، عمده واردات گوشت گوساله بوده که ۸۰ درصد پیش بینی شده و باقی گوشت گوسفندی است. ‌

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد ورود ۳۵ هزار تن گوشت منجمد برزیلی تا ماه رمضان/ قیمت گوشت کاهش می یابد؟

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا کاهشی شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار