Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  نوبت سوم روز شنبه  در جریان بیست و چهارمین نشست بررسی لایحه بودجه و موارد ارجاعی ازکمیسیون تلفیق با بند(الف) و ردیف های ۵، ۶، ۷، ۸ تبصره ۱۸  موافقت کردند.

در ردیف ۸  تبصره ۱۸ آمده است: در سال ۱۴۰۰ کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند برای احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت و هشتصد هزار واحد مسکن شهری نسبت به پرداخت ۳میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن به افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه هر بانک توسط بانک مرکزی در فروردین‌ماه تعیین می‌شود.

مجموع دوران مشارکت ساخت و فروش اقساطی این تسهیلات ۲۰ سال است و پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به متقاضی واجد شرایط منتقل می‌شود. این تسهیلات با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را به صورت برخط در اختیار عموم مردم قرار دهد. در صورتی که یک بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی از پرداخت سهمیه تسهیلات تعیین‌شده توسط بانک مرکزی خودداری نماید، بانک مرکزی موظف است متناسب با تعهد انجام نشده نسبت به افزایش سپرده قانونی آن بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی اقدام و از طریق سایر بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام نماید.

 در دیف ۵ تبصره ۱۸ لایحه بودجه آمده است: تا ده درصد از منابع مزبور به صورت کمک فنی و اعتباری و یارانه سود می‌باشد.

ردیف ۶ بدین شرح است: سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف است ۱۰۰ در صد منابع مندرج در بند (۲۸) مصارف جدول تبصره (۱۴) را متناسب با میزان وصولی به صورت ماهانه یک دوازدهم مطابق سهم هر دستگاه به شرح جدول شماره تبصره ۱۴ راسا پرداخت کند.

  در  ردیف ۷  آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است ضمن ثبت و نگهداری حساب منابع، مصارف و برگشتی وجوه این بند، بر تحقق آن مطابق احکام بودجه های سنواتی نظارت و گزارش آن را هر شش ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیونهای ذی ربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی اخبار کنکور اعتباری غیربانکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش

وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری دانشجو در رابطه با نهضت ملی مسکن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش «آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!» توضیحاتی ارائه داده که ضمن تایید و خدشه وارد نکردن به آمار‌های ارائه شده توسط خبرگزاری دانشجو بیان کرده به مرور زمان تعداد واحد‌های در حال ساخت که مشخص نیست دقیقا در کجا قرار دارند و در چه مرحله‌ای از ساخت هستند افزایش یافته است.

متن توضیحات:
«به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می‌شود که در تمامی رسانه‌های رسمی و غیررسمی نیز این محتوا‌ها قابل دریافت است. فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می‌رسد که آخرین وضعیت پروژه‌‎های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران، در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲ توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است. به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن است را ببیند. با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می‌شود.
در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح‌های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.
همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیرو‌های مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.
بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است. همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.»

بر این اساس، خبرگزاری دانشجو آمادگی دارد در یک برنامه زنده میزبان مسؤولان وزرات راه و شهرسازی باشد تا افکار عمومی دقیق‌تر در جریان اقدامات این وزارتخانه قرار گیرد. مسلما گفت‌وگو‌های سفارشی با وبلاگ روابط عمومی وزارت‌خانه یا خبرنگاران رسانه‌های دولتی نمی‌تواند تصویر شفافی از عملکرد ۳ ساله وزارت مورد اشاره ارائه کند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش