Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:31:04 GMT

مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۵۳۸

مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد

کیوان شریفان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده که در آخرین روز برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی تهران، با حضور مدیران این ۲ شرکت و معاون سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید، مجتمع صنعتی اسفراین ۱۶۰ محور لکوموتیو MAp ۲۴ و همچنین ۶۴ محور لکوموتیو MAP ۳۰ را در ۶ ماه برای شرکت لکوموتیو مپنا تولید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محورهای مزبور پیش از این به صورت سی کی دی توسط شرکت های اروپایی تولید می شد و قرارداد مزبور به دنبال تایید فنی محورهای تولیدی فولاد اسفراین و تحویل نمونه های آزمایشی، بسته شده است.

وی گفت: مجتمع صنعتی اسفراین تنها تولید کننده محورهای لکوموتیو در داخل کشور، با توان تجهیزاتی منحصر به فرد و کسب استانداردهای لازم برای این محصول از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در این حوزه است که با بومی سازی این محصول صنعتی، کشور را از وابستگی کشور به واردات این قطعه و خروج ارز بی نیاز کرده است.
بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، داخلی سازی انواع محور لکوموتیو و واگن مسافری و باری، که از سوی ایدرو و مجتمع صنعتی اسفراین صورت پذیرفته، تاکنون موجب صرفه جویی ارزی ۲ میلیون یورویی برای کشور شده است.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، به عنوان تنها شرکت داخلی دارنده تاییدیه راه آهن جمهوری اسلامی (رجا) برای ساخت محورهای لکوموتیو، از سال گذشته همکاری خود با این شرکت را در زمینه تولید محور و چرخ قطار (منوبلوک) آغاز کرده بود که دیروز مدیرعامل رجا از آمادگی این شرکت برای تست میدانی چرخ‌های منوبلوک قطار ساخته شده توسط فولاد اسفراین خبر داده بود.

به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰نوع فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنعتی استان محسوب می شود.

برچسب‌ها اسفراین فولاد رونق تولید تولید داخلی جهش تولید ایدرو اختصاصی ایرنا شرکت مپنا داخلی سازی خراسان شمالی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خودکفایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین فولاد رونق تولید اسفراین فولاد رونق تولید تولید داخلی جهش تولید ایدرو اختصاصی ایرنا شرکت مپنا داخلی سازی خراسان شمالی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خودکفایی اخبار کنکور محور لکوموتیو فولاد اسفراین مجتمع صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه