Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمتر از یک درصد (0.78 %) از مردم جهان چرخه واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا را تکمیل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، در حال حاضر حدود 60 میلیون نفر از مردم جهان در برابر ویروس کرونا به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

روند ایمنی در برابر کرونا از پایان سال 2020 آغاز شده و بر اساس گفته «رونالدو پرز» مدیر مرکز علوم و فناوری «بیوکوبافارما» تا کنون 284 میلیون دوز واکسن کرونا تولید و استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر حدود 166 میلیون نفر در 81 کشور جهان دست کم یک دوز واکس کرونا دریافت کرده‌اند که 2.13% از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بر اساس گفته پرز، واکسن‌هایی که در حال حاضر تایید و مورد استفاده قرار می‌گیرد بین 70 تا 90 درصد اثر بخشی داشته‌اند.

از سوی دیگر حساب توییتری واکسن اسپوتنیک V روسیه می‌گوید با پیشی گرفتن از واکسن «فایزر»، از لحاظ کسب تأییدیه در کشورهای مختلف در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در حال حاض ۴۵ کشور جهان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک V را مورد تایید قرار داده‌اند.واکسن آسترازنکا که مورد تایید ۴۹ کشور جهان قرار گرفته در جایگاه نخست قرار دارد.

واکسن‌ فایزر مورد تایید ۴۳ کشور قرار داشته و واکسن مودرنا نیز توسط ۱۹ کشور جهان تایید شده است.

بر اساس آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به حدود 29 میلیون نفر رسیده و قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به حدود 2 میلیون و 580 هزار نفر رسیده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۳۰ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده ۵۲۲ هزار و ۷۵۶ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۶۵ هزار و ۴۰۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۸ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۰۷ نفر رسید.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کووید19 واکسن اسپوتنیک V

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری چهل ساله درمان شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادامه تاکید کرد: بعد از ارسال اسناد واگذاری دو باشگاه با AFC هماهنگی های لازم صورت گرفت که مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: روز گذشته یک جلسه چهار ساعته با مسئولان سازمان لیگ و شرکت توسعه داشتیم تا اتفاقات خوبی برای ورزشگاه آزادی هم رخ بدهد.
کد خبر 

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز