Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:47:05 GMT

سوریه تحریم‌های آمریکا و روسیه را به شدت محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۵۵۹

سوریه تحریم‌های آمریکا و روسیه را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوریه تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه را به شدت محکوم کرد و بر همبستگی با روسیه در برابر استکبار و رویکرد سلطه گرایانه حاکم بر سیاست و ابزارهای آمریکا تاکید کرد.

یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت: جمهوری عربی سوریه، اقدامات قهری غیرقانونی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه  روسیه را که در اصل با قوانین بین المللی مغایرت دارد و نقض آشکار امور داخلی روسیه است، محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: سوریه بار دیگر تأکید می‌کند که فشارهای غرب از طریق این اقدامات و تلاش‌های مستمر آن برای تحمیل سیاست‌هایش بر سایر کشورها محکوم به شکست است و فقط منجر به تشدید تنش و جو بی ثباتی در عرصه بین المللی می‌شود.

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت:  سوریه که مردم آن در نتیجه اقدامات یک جانبه غیرقانونی از تروریسم اقتصادی رنج می‌برند، مجددا بر همبستگی کامل خود  با کشور روسیه به عنوان دوست در برابر استکبار و رویکرد هژمونیک حاکم بر سیاست و ابزارهای آمریکا تاکید می‌کند و همچنین خواستار لغو فوری این اقدامات غیرقانونی و احیای قوانین بین المللی به منظور حفظ صلح و ثبات است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طی ۲ سال گذشته این روسیه بوده که دست بالا را در جبهه‌های نبرد داشته است. با این حال، کی یف با حمایت مقامات غربی به دنبال آن است که بدون مشارکت دادن روسیه کنفرانس‌های صلحی را برای پایان بخشیدن به این جنگ ترتیب دهد. کنفرانس امسال قرار است به میزبانی سوئیس برگزار شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گندا گاتیلوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو اقبالی برای سوئیس به منظور پیشبرد طرح صلح اوکراین نمی‌بیند. 

روسیه به مانند کنفرانس سال گذشته صلح اوکراین، به کنفرانس سال جاری دعوت نشده است. 

گاتیلوف در ادامه تاکید کرد: تا آنجا که من می‌دانم هیچ امکانی برای آنکه سوئیس بتواند چیزی را سازمان دهی یا رهبری کند، ندارد. ابتکار عمل سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گرچه روسیه مخالف با هر گونه مذاکره برای پایان بخشیدن به جنگ نیست، ما در گفتگو‌های سوئیس مشارکت نمی‌کنیم. متاسفانه سوئیس بی طرفی خود را در پی ایستادن در کنار یکی از طرف‌های منازعه از دست داده است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که سوئیس گرچه جزو ناتو و اتحادیه اروپا نیست، اما تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین را اجرایی می‌کند و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فرانک (معادل ۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار) از دارایی‌های این کشور را در بانک‌های خود بلوکه کرده است. 

گاتیلوف این اقدام سوئیس را دزدیدن پول‌های روسیه خواند و افزود: به همین دلیل است که ما باور داریم سوئیس وضعیت خود را به عنوان یک کشور بی طرف در مناسبات بین المللی از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • اقدامات تحریم کنندگان و اجراکنندگان آنها مثل هواپیماربایان است!
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟