Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:47:48 GMT

آمار کرونا مازندران ۱۶ اسفند؛ ۲ فوتی و ۶۶ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۶۳۵

آمار کرونا مازندران ۱۶ اسفند؛ ۲ فوتی و ۶۶ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آخرین آمار و اطلاعات شیوع بیماری در مازندران را تشریح کرد.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار مبتلایان کرونا در مازندران در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز – شنبه ۱۶ اسفند- اظهار کرد: طی این مدت زمان ۶۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تست‌های تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین آمار بیماران بهبودیافته از کرونا در مازندران، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌های سطح استان مازندران مرخص شدند و تکمیل روند بیماری این افراد در منزل ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در استان مازندران جان خود را بر اثر ابتلاء به کرونا از دست دادند.

کد خبر 479588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا در مازندران ابتلا به کرونا در مازندران ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آمار ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان