Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران این طرح را نیازمند اصلاح گفت: منابع لازم و مصارف برای اجرای این طرح باید تأمین شود که هنوز منابعی ندارد.

به گزارش ایسنا، مهندس حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با یک برنامه رادیویی درمورد طرح «اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو»  گفت: اگر ما همان مسیر برنامه سوم توسعه کشور را که در آن قیمت حامل های انرژی به سمت واقعی شدن حرکت می کرد ادامه می دادیم امروز دغدغه ای نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در ایران سالانه ۸۳ میلیارد دلار از جیب ملت به حامل های انرژی سوبسید داده می شود گفت: جالب اینکه بعد از ایران، کشور چین سالانه فقط ۳۲ میلیارد دلار به حامل های انرژی خود یارانه می پردازد.  

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: درست است که نیمی از مردم ایران از یارانه بنزین استفاده نمی کنند و باید یارانه آنها را پرداخت اما مجلس باید یک طرح جامع و کامل شامل برق و آب و گاز و دیگر حامل های انرژی را ارائه کند.

صالحی این طرح را نیازمند اصلاح و چکش کاری های فراوان دانست و گفت: منابع لازم و مصارف برای اجرای این طرح باید تأمین شود که هنوز منابعی ندارد.

این مقام مسئول، تلاش و کار مضاعف در بستر تحریک رقابت و کاهش رانت را ضروری دانست و گفت: در اقتصادی که رقابت سالم وجود نداشته باشد مردم هم به جای مشارکت، به دنبال سفته بازی و دلالی می روند.

صالحی تصریح کرد: ما با ارزان کردن سوخت عملاً امکان قاچاق را فراهم می کنیم و به این موضوع توجه نداریم که همین حوزه می تواند برای جوانان ما اشتغالزایی ایجاد کند.  

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن مطرح کردن لزوم افزایش شیب قیمت حامل های انرژی قاچاق پذیر مانند گازوئیل گفت: ما می توانیم قیمت بنزین و گازوئیل را چهار ساله و دیگر حامل های انرژی را در یک بازه زمانی هفت ساله واقعی کنیم و به مردم هم اعلام کنیم.

صالحی رونق کسب و کارهای خورشیدی را مستلزم واقعی شدن قیمت حامل های انرژی دانست و گفت: ارزان کردن گوشت و برنج راهکار اصلی نیست بلکه باید قدرت خرید و درآمدها را با کنترل تورم افزایش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهمیه بنزین حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: منشاء اصلی ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی در این صنعت بوده که با اصلاح فرآیندهای مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس داشته و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمیدرضا باقری امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کارهای مالی صنعت برق» در مشهد به تبیین چالش خریدهای شرکت‌های توزیع برق از بازار عمده فروشی و همچنین وضعیت بدهکاری شرکت‌های توزیع و مطالبات نیروگاه‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کارهای مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.

معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.

وی گفت: امسال مشترکین صنعتی2 درصد و مشترکین اداری نیز بایستی دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به احداث سامانه خورشیدی اقدام کنند.

باقری بیان کرد: در صورت عدم خرید انرژی از بورس یا عدم تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • توقیف خودرو شوتی حامل البسه قاچاق در خرم آباد
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم