Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 16اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، جزء 1 تا 6  بند (الف) تبصره (18) ماده واحده لایحه بودجه با 189 رأی موافق و 11 رأی مخالف موافقت کردند.

در جزء 1 تا 6 بند (الف) تبصره (18) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

1- مبلغ سیصد و بیست هزار میلیارد (320.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

000.000.000.000.00) ریال از منابع ردیف (۲۸) تبصره (۱4) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می یابد.

۲ - منابع یادشده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید به منظور سرمایه گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار و مجاز دستگاه اجرائی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

٣- نرخ سود سپرده گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد(۱٪) و نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع بانکی و صندوق کارآفرینی امید بر اساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی ودارایی (رییس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری ا طلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین می‌شود.

یک نماینده از هر یک از کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می یابند. یک نفر از سه نماینده مزبور از مناطق محروم می باشد.

4- طرحهای مشمول این بند بر اساس دستورالعمل مصوب شورای یادشده توسط شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان تعیین می شود.

5-  تا ده (۱۰٪) درصد از منابع مزبور به صورت کمک فنی و اعتباری و یارانه سود می باشد.

6- سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف است صد در صد ( 100%) منابع مندرج در بند (۲۸) مصارف تبصره (14) را متناسب با میزان وصولی به صورت ماهانه یک دوازدهم مطابق سهم هر دستگاه  راسا پرداخت کند.

پربیننده ترین مجلس با رتبه‌بندی و اعمال مدرک تحصیلی معلمان موافقت کرد سقف افزایش حقوق کارمندان ۲.۵میلیون تومان شد توییت رییس مجلس درباره اصلاحات بودجه سال ١۴٠٠ مصوبه مجلس برای رفع تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان ۱۵۰هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه سال 1400 بودجه 1400 برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهای ورزش یزد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم انجام نشده است، از افزایش سهم ورزش از بودجه استان در سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم بخشی از درآمد سالانه یک مجموعه معدنی را به ورزش اختصاص دهیم.

«مهران فاطمی» عصر امروز پنجشنبه نهم فروردین‌ماه در جمع روسای هیات‌های ورزشی و برخی مدال‌آوران استان ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قران، اظهار کرد: هم ورزش و هم هنر،  مسیرهای رسیدن به احسن حال هستند چرا که با روح و جسم سالم می‌توان به حض معنوی دست یابیم.

وی با بیان این که در ورزش نوعی انرژی وجود دارد که افراد را اخلاق مدار می‌کند، افزود: برخی تنها حال خوب را برای خود ایجاد می کنند ولی ورزشکاران حس خوب و خوش و حس غرور را برای همه ملت ایجاد می‎کنند و این بسیار ارزشمند است.

استاندار از زحمات، سختی‎ها و رنج‌هایی که ورزشکاران کشور و استان در مسیر ورزش متحمل می‎شوند، قدردانی کرد و گفت: متاسفانه تاکنون متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهایی که در یزد وجود دارد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم را نداشته‌ایم و لازم است که پیگیر اقدامی برجسته در این رابطه باشیم.

وی بر ایجاد کارگروهی ذیل شورای ورزش استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات دولتی و حمایتهای این بخش از ورزش با محدودیت همراه است لذا تلاش داریم یک شرکت معدنی را ذیل یک مجموعه اوقافی، ثبت و بخشی از سود هر ساله‌ی آن را به حوزه ورزش تخصیص دهیم.

فاطمی افزود: این مجموعه ثبت شده و پهنه معدنی آن در حال نهایی شدن است و امیدواریم با ورود سرمایه گذار و فعالیت در این مجموعه معدنی، مشکل کمبود اعتبارات در این بخش را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز سعی داریم در اعتبارت ۱۴۰۳ سهم بیشتری جهت اعتبار مورد نیاز هیاتهای ورزشی لحاظ کنیم و البته باید در موضوع حمایتها و پاداش به ورزشکاران نیز تدابیر لازم اخذ شود.

استاندار در پایان راجع به حمایت صنایع و معادن استان از ورزش نیز گفت: باید ضمن برآورد و برنامه ریزی، صنایع را به مشارکت در ورزش ترغیب کنیم.

«زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان در این نشست با بیان این که سال ۱۴۰۲، سالی پر از تلخی و شیرینی برای ورزش استان یزد بود، گفت: متاسفانه پارسال برخی از پیشکسوتان ورزشی استان را از جمله مرحوم «منصور دیماسی» تنها ورزشکار یزدی صاحب مدال رشته وزنه برداری پاراالمپیک و مرحوم «جعفرپور» از پیشکوستان ورزش باستانی استان را از دست دادیم که جزو حوادث تلخ ورزش استان بودند.

وی از جمله اتفاقات شیرین ورزش استان در سال گذشته به حضور ۹ ورزشکار، مربی و داور استان یزد در مسابقات آسیایی هانگژو که سهم استان از آن کسب پنج مدال رنگارنگ بود، اشاره و اظهار کرد: یزد در سال گذشته میزبان مسابقات بین‌المللی جام فجر با حضور بالغ بر ۳۰ کشور از جهان بود، همچنین حضور سه ورزشکار یزدی در تیم ملی فوتبال ساحلی کشور را داشتیم و اخیراً نیز موفق به کسب سه سهمیه المپیک و پارالمپیک توسط ورزشکاران یزدی و حضور مربی یزدی تیم ملی در این رقابتها شدیم.

حاجی حسینی از درخشش تیم‌های لیگی استان در سطح کشور از جمله تیم‌های چادرملو در فوتبال و شهداب در والیبال و در سایر رشته‎های ورزشی خبر داد و گفت: همه این اتفاقات حاصل زحمات و تلاش ورزشکاران، مربیان و روسای هیات‌های ورزشی استان و شهرستانها و نیز مسئولان ورزش و حمایت مدیران ارشد استان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست شورای عالی ورزش استان در سال گذشته، بر لزوم برگزاری این نشست‌ها به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه زیرساخت‌های ورزشی استان نیز اتفاقات چشمگیری را پارسال در استان شاهد بودیم به نحوی عملیات اجرایی بسیاری از طرحهای نیمه تمام استان آغاز شده و  امیدواریم ۸۰ درصد طرحهای نیمه تمام ورزشی استان را امسال و بخش قابل توجهی را در بهار امسال آماده بهره برداری کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان نیز اجرای سند تحول یزد نوین در حوزه ورزش با عزم و حمایت مسئولان و فعالان ورزشی استان، اتمام طرحهای نیمه تمام استان در جهت افزایش سرانه ورزشی استان، میزبانی از رویدادهای معتبر بین المللی در استان در راستای گردشگری ورزشی،  حمایت ویژه از ورزشکاران استان در المپیک و پاراالمپیک، حمایت ویژه و منظم صنایع و معادن استان از رشته های مختلف ورزش و تقویت رشته های اولویت دار استان را از مهمترین سیاستهای ورزش استان در سال جاری برشمرد.

در این نشست تعدادی از روسا و فعالان هیات‌های ورزشی استان به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز از مدال آوران استان در رقابتهای بین المللی تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید