Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@12:58:11 GMT

۹۰۰استاد در سال ۹۸ از ایران خارج شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۹۳۳

۹۰۰استاد در سال ۹۸ از ایران خارج شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا منادی سفیدان در تذکری در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه با اشاره به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق ۲۵ درصدی برای حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان و افزایش حقوق دو و نیم میلیون تومانی برای حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان گفت: اساتید را از این مصوبه مستثنی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۸، ۹۰۰ استاد از ایران خارج شده‌اند. استادی هست که ۴۰ سال استاد تمام است و حقوقش ۱۴ میلیون تومان است. در حالی که فلان عضو هیات مدیره ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

وی افزود: آقا فرمودند به معیشت اساتید برسید. آیا باید چنین عضو هیات مدیره‌ای را با استاد دانشگاه کنار هم بگذارید؟

پربیننده ترین مجلس با رتبه‌بندی و اعمال مدرک تحصیلی معلمان موافقت کرد سقف افزایش حقوق کارمندان ۲.۵میلیون تومان شد مصوبه مجلس برای رفع تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان توییت رییس مجلس درباره اصلاحات بودجه سال ١۴٠٠ ۱۵۰هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق حقوق برجام میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!

با تاخیر بسیار و در شرایطی که نخستین ماه سال رو به اتمام است، تعرفه های پزشکی برای سال 1403 ابلاغ شد.

به گزارش «تابناک»، نخستین روز کاری سال جدید خبری اعلام شد که بسیاری از کادر درمان چشم انتظارش بودند؛ تصویب تعرفه های پزشکی برای سال جدید. اتفاقی که بر اساس قانون می بایست در انتهای سال رقم بخورد اما برای چندمین بار در سالهای اخیر، به شروع سال کشیده می شود و در نتیجه نارضایتی کادر درمان را در پی دارد.

رویدادی که به نظر می رسید این بار به موقع رقم بخورد چراکه از اواخر پاییز 1402 روند بررسی و تعیین این تعرفه ها آغاز شده بود و زمسنان به میانه راه نزدیک می شد که اخبار و گزارش های رسیده حکایت از توافق شورای عالی بیمه بر سر تعرفه ها و میزان افزایش آن داشت. افزایشی که گفته می شد بالغ بر 40 درصد خواهد بود و می تواند عقب ماندگی های سالهای قبل را هم تا حدی جبران نماید.

ناگفته پیداست که این اتفاق در موعد مشخص و قانونی رقم نخورد که اگر این گونه بود، این گزارش پیش رویتان قرار نداشت! تاخیری تکراری و سوال برانگیز که هنوز معلوم نیست علت یا علل رقم خوردنش چیست اما این تنها گوشه ای از ابهامات ماجراست و در ادامه سوالات مهم تری هم بوجود آمده است.

از جمله این سوالات، تصویب تعرفه ها در روزهای ابتدایی سال است که انتظار می رفت به سرعت به ابلاغ مصوبه منجر شده و شروع سال با اعمال تعرفه های تازه همراه شود در حالی که این گونه نشد. اتفاقی که از امروز مقدمات قانونی اجرایش فراهم آمده چراکه به تاکید وزارت بهداشتف درمان و آموزش پزشکی، مصوبه افزایش تعرفه ها امروز ابلاغ شده است!

البته تجربه نشان داده که میان ابلاغ مصوبه و اجرای آن هم فاصله زمانی وجود دارد چراکه مصوبه برای اجرا به استانداری ها می رود و برای اجرا به ابلاغ آنها نیاز است و در نتیجه، در گیر و دار پروسه اداری خاصی قرار می گیرد که ممکن است به اجرای تعرفه در زمان های مختلف در استان های مختلف منجر شود! اتفاقی مسبوق به سابقه که در دولت سیزدهم هم رقم خورده است.

نکته عجیب دیگر که البته به نوعی امضای دولت فعلی ذیل آن به چشم می خورد، تغییر مصوبه شورای عالی بیمه، مرجع تصمیم گیری در خصوص تعرفه های پزشکی است که در هیات وزیران رقم خورد و موجب شد به جای افزایش 46 درصدی، افزایش 35 درصدی تعرفه ها به تصویب برسد. اتفاقی که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم هم رقم خورده بوده و به بروز حواشی بسیاری منجر گردید.

البته این بار ماجرا کمی فرق کرده است به این صورت که برخی تعرفه ها مانند نرخ ویزیت پزشکان به میزان بسیار بالاتری افزایش یافته و باقی تعرفه ها افزایشی کمتر از 35 درصد داشته و در نتیجه به صورت میانگین افزایش 35 درصدی اعمال شده است. رویکردی متفاوت که به تاکید معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قابل تقدیر است چراکه گامی در مسیر جبران عقب ماندگی های سال گذشته محسوب می شود.

اتفاق مثبتی که برخی مسایل از جمله همین تاخیر جشمگیر در ابلاغ مصوبه، موجب کم رنگ شدن اثر آن می شود و می تواند عدم رضایت مشمولان این تعرفه را به دنبال داشته باشد. نارضایتی کادر درمان که یک ماه از سال گذشته، تازه قرار است به مراجعان توضیح دهند که تعرفه هایشان افزایش یافته و چاسخگوی سوالات و ابهاماتی باشند که این افزایش بی موقع قیمت ها به دنبال دارد.

 

دیگر خبرها

  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • مجلس مصوبه‌ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!
  • حمله ایران به رژیم صهیونیستی بر اساس حقوق بین الملل انجام شده است
  • «پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود
  • کرایه‌ تاکسی از اول اردیبهشت گران می شود