Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی نیک زاد روز شنبه در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه مطالبی در خصوص عدم موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با تامین منابع برای بازنشستگان مطرح شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نامه ای از کمیسیون تلفیق دریافت کردم که چنین موضوعی صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چنین موضوعی هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن علنی مجلس مطرح و مصوب شده است، اینکه در برخی پیام رسان ها مطالبی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی از اعضای کمیسیون تلفیق موافق با تامین منابع برای بازنشستگان تامین اجتماعی نبودند درست نیست.

نیکزاد گفت: بحث تامین منابع برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم در صحن علنی و هم در کمیسیون مطرح و مصوب هم شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی کمیسیون تلفیق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی کمیسیون تلفیق اخبار کنکور کمیسیون تلفیق تامین اجتماعی تامین منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نیروی انتظامی موظف است تلاش خود را برای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام دهد.

به گزارش فارس، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره رعایت قانون حجاب و عفاف گفت: مسئله حجاب امروز دیگر یک موضوع ساده و تک بعدی نیست بلکه یک موضوع ترکیبی، حساس و حائز اهمیت به دلایل متعدد است.

وی گفت: تمام جریان‌های سیاسی بیگانه بر روی مسئله حجاب در جمهوری اسلامی ایران متمرکز شدند. حجاب یک مرز تمدنی بسیار مهم برای دفاع از هویت ایرانی -اسلامی و وجه تمایز با هویت غرب و جهان به اصطلاح تحت نظریه اندیشه اومانیستی است.

راستینه تأکید کرد: به عبارتی زن به عنوان محور خانواده و ستون محکم، حراست و حفاظت از خانواده شناخته می‌شود و نقش راهبردی در تربیت نسل آینده دارد. مادامی که این خانواده عنوان مهم‌ترین سلول راهبردی جامعه شناخته می‌شود باید از آن حراست شود. خانواده می‌تواند فرهنگ و هویت ما را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد. مهم‌ترین رکن خانواده مادر است لذا برای شکستن حجاب و رها شدگی و حرکت به سمت آزادی‌های بی‌حد، دشمنان تلاش می‌کنند تا مادر خانواده را دچار تزلزل کنند.

راستینه اظهار کرد: همه جریان‌های سیاسی غرب برای حاکم کردن مدل شهروند جهانی که آمریکا آن را طراحی کرده در تلاش هستند و بسیاری از کشور‌ها آن را پذیرفته و تمکین می‌کنند. آنان به دنبال آن هستند که آن مدل را در جمهوری اسلامی ایران نهادینه کنند تا آرام آرام خانواده نقش خودش را از دست دهد و آن جامعه نقش‌پذیری خودش را غیر از خانواده جستجو کند. اگر خانواده از بین برود نسل آینده نقش پذیری خودش را از جریان‌های متعدد هویتی و از طریق مدل‌ها و الگو‌های غیر اصیل می‌گیرد و در نهایت یک تفکر التقاطی برای شکل‌گیری یک هویت بیگانه در درون کشور به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: آنان می‌خواهند تمدن بزرگی مانند تمدن ایرانی که حتی قبل از ظهور اسلام هویتش بر اساس زن نجیب و عفیف شکل گرفته است را بشکنند. ورود اسلام به ایران به عفاف و نجابت زن قداست شرعی بخشید و معنایش این بود که زن ایرانی قبل از اسلام هم زن عفیف و نجیبی بود. اگر در تاریخ مطالعه کنید و در آثار باقیمانده از نقش برجسته‌های تخت جمشید جستجو کنید حجاب را خواهید یافت.

وی گفت: لذا مقابله تفکر غرب با جریان حجاب به خاطر نقش حجاب برای نگهداشت زن به عنوان محوری‌ترین مسله انتقال نسلی و حفظ هویت است. تلاش آن‌ها این است رهاشدگی و ولنگاری را در جامعه ترویج بدهد تا زن به وظیفه اصلی خودش که تربیت نسل آینده و آینده سازی این جامعه است نپردازد و هویت‌های بیگانه بر هویت اصلی و تمدن کهن ما پیروز و مسلط شوند.

راستینه اظهار کرد: واقعیت این است که ما درجمهوری اسلامی ایران قاطبه مردم هویت خودشان را بر مبنای تمدن ایرانی اسلامی پذیرفته اند و بر اجرای قانون حجاب تمکین کردند و آن را به عنوان یک اصل برای حفظ و نجات آینده تمدنی خود پذیرفتند. افراد کمی هم داریم به هر دلیلی حجاب را نپذیرفته اند.

وی تأکید کرد: در کشور ما قانون وجود دارد. همه موظف هستند به قانون احترام بگذارند. مثل قانون راهنمایی ورانندگی که همه موظفند هستند کمربند ایمنی را ببندند و سبقت غیر مجاز نگیرند و در کل قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. این قانون لازم اجرا است همه وظیفه دارند قانون را اجرا کنند. اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند. وظیفه شهروندی هر ایرانی است که قانون را بشناسد و به قانون احترام بگذارد و آن را اجرا کند.

راستینه تصریح کرد: همه می‌دانند که اجرای قانون شرط حفظ بقا نظم و امنیت اجتماعی است. عبور از قانون ناامنی هرج و مرج، آشفتگی و تزلزل در نظام اجتماعی به وجود می‌آورد و یک کشور را دچار فروپاشی نظم اجتماعی می‌کند پس همه باید به قانون تمکین کنند.

وی ادامه داد: امروز هم بر اساس همین قانون یکی از وظایف دستگا‌ها این است که بستر سازی اجرای قانون را فراهم کنند. یک دستگاه مسئول از ۳۲ دستگاه مسئول در مسله اجرای قانون عفاف و حجاب نیروی انتظامی است. طبیعتاً نیروی انتظامی موظف است آن چه در وظیفه قانون اش تصریح شده به آن بپردازد و عمل کند.

وی اظهار کرد: جامعه باید تلاش کند به یک وحدت و نگاه دقیق در اجرای قانون برسد و همه از این قانون حمایت و تبعیت کنند. طبیعتاً نیروی انتظامی بر اساس قانون وظیفه‌ای دارد وقتی نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند همه باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا بتواند وظایف قانونی‌اش را انجام دهد.

راستینه تأکید کرد: قانون شکنی تفاوتی نمی‌کند در راهنمایی رانندگی، قوانین بهداشت و سلامت جامعه، اقتصادی، فرهنگی و خاصه در مورد قانون عفاف و حجاب باشد همه باید قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: حالا اگر مردم به یک جایی از اجرای قانون اعتراض دارند و می‌گویند در مسائل اقتصادی فلان مسئله رعایت نشده است بله آن گلایه و نقد درست است، اما نقد ما بر یک مسئله دلیل آن نمی‌شود در مسئله دیگری قانون شکنی کنیم. باید قانون حجاب و عفاف را تبعیت کنیم تا این فرهنگ ایرانی اسلامی با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: نیروی انتظامی باید همه تلاش خود را برای اجرای این قانون انجام داده و از نیرو‌های زبده و متخصص و مخصوصاً از نیرو‌های خانم استفاده کند. همه باید بدانند که اگر نظم اجتماعی در عدم تبعیت از قانون شکسته بشود همه آسیب می‌بینند. اگر امروز پلیس ما آسیبی ببیند نظم اجتماعی آسیب می‌بیند و اگر نظم اجتماعی آسیب ببیند آحاد مردم جامعه دچار آسیب می‌شوند.

راستینه بیان کرد: به عبارتی بی نظمی سبب آسیب به همه می‌شود لذا شرط نگهداشت اقتدار پلیس اول خود مردم هستند. مردم باید بدانند پلیس مسوولیت امنیت اجتماعی را بر عهده دارد و همه باید به پلیس کمک کنند. باید برای حفظ اقتدا پلیس، امنیت اجتماعی و ایجاد نظم اجتماعی مردم در اجرای قانون مشارکت کنند. سایر دستگاه‌ها همه باید کمک کنند که مجریان قانون بتوانند در یک بستر سالم و امن به اجرای قانون بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: امروز همه قوا باید به میدان بیایند و به نیروی انتظامی کمک کنند. همه دستگاه‌ها ضمن حفظ کرامت و تقویت جایگاه نیروی انتظامی و تدوین وظایف دقیق این نیرو باید در کنار نیروی انتظامی برای حمایت از هویت ایرانی اسلامی و دفاع از امنیت اجتماعی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳
  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟