Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با پیشنهاد کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی بر الحاق یک بند به ماده واحده موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است؛ بانک جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از محل سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی جهت اجرای بند (ج) ماده (۳۸) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و جز (۵) ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم توسعه کشور برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس و پس از آزادی با معرفی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله به زندانیان آزاد شده و یا سرمایه‌گذاران و کارفرمایان طرح‌های اشتغال زندانیان اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکلیف دولت برای اجرای طرح کاداستر با مشارکت کشاورزان

در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی موافقت کردند که براساس آن به ازای دریافت ۴۰ هزار تومان از هر هکتار زمین کشاورزی از کشاورزان، طی ۲ سال طرح ملی حد نگار (کاداستر) اجرایی می‌شود.

کد خبر 5163439 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون برنامه ششم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه صحن مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایندگان مجلس سازمان برنامه و بودجه مجلس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا کمیسیون تلفیق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی

معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،آخرین روزهای اسفند 1402 بود که وزیر کار در جلسات تعیین دستمزد از اصلاح موادی از قانون کار پیرامون دستمزد کارگران خبر داد.

وزیرکار در نشست شورای عالی کار در 28اسفند ماه  از ارسال لایحه اصلاح ماده 41 و 167قانون کار به مجلس پس از تعطیلات عید با قید فوریت خبر داد.

اکنون بعد از تعیین دستمزد مجدداً صولت مرتضوی, وزیرکار به این موضوع اشاره کرده و بیان کرده است: حقوق کارگری که روی اسکله کار می‌کند با کارگری که زیر کولر کار می‌کند، باید متفاوت باشد.

مرتضوی گفت: قانون اصل را در تعیین حقوق بر سه‌جانبه‌گرایی گذاشته است. شش ماه بود که به دنبال اجرای مزد منطقه‌ای و بخشی بودیم، اما به درخواست یک گروه آن را اجرا نکردیم. به دنبال اصلاحات روند تعیین حقوق تا دوسال آینده هستیم و برای رفع شبهات پیشنهاد اصلاح دو ماده 41 و 147قانون کار را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم؛‌در فرآیند تعیین دستمزد یکی از ایرادهای تشکل های کارگری عدم حق رأی برابر در فرآیند تعیین مزد است که رعیتی فرد معاون روابط کار خبر داد، با اصلاح ماده 167 قانون کارسه نفر نماینده از سه تشکل کارگری کشور می‌توانند به عدالت و تساوی در شورای عالی کار حق رأی و امضا داشته باشند.

همچنین رعیتی فرد, معاون روابط کار بیان کرده است:لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد 41و 167قانون کار در حال آماده سازی است و به زودی به دولت ارائه می‌شود.

در ماده 41 در‌خصوص نحوه تعیین حقوق دستمزد کارگران، شاخص‌های مشخص و شفاف وجود ندارد، به عنوان مثال؛ طبق تغییراتی که در احکام دائمی برنامه توسعه پنج ساله انجام شده، ​مرجع رسمی آمار کشور ​مرکز آمار ایران اعلام شده است ولی در ماده 41هنوز به بانک مرکزی اشاره دارد که باید در این زمینه اصلاح شود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اتهامات واهی وارد شده به شورای عالی کار در سال‌های اخیر گفت: از این جهت دولت قصد دارد در قالب یک لایحه از ظرفیت‌ وجود نمایندگانی از آحاد و اقشار مختلف در مجلس شورای اسلامی برای تعیین دستمزد کارگران استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • اجرای جهش تولید در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان