Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، روح الله استاک مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور، در جمع اصحاب رسانه  کرمان گفت: بودجه هلال احمر از خیریه‌ها و مردم تامین می‌شود و پس از کرونا این بودجه تامین نشد و با بحران مالی روبرو شدیم.

او با اشاره به اینکه مردم بسیاری از ویروس کرونا آسیب دیدند، افزود: جمعیت هلال احمر در زمان تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها، نقاهتگاه‌ها را ایجاد کرد و نزدیک به ۵هزار کپسول اکسیژن در اختیار بیماران قرار دادیم که دوره نقاهت را بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاک عنوان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان حمایت معیشتی و ۴۰۰ هزار بسته غذایی به همت داوطلبان هلال احمر به آسیب دیدگان کرونا کمک شده است.

مدیر‌کل روابط رعمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از ظرفیت انبار‌های هلال احمر در سراسر کشور پر شده است، گفت: در طی ماه محرم جوانان هلال احمر کشور اقلام بهداشتی چون ماسک را در قالب طرح نذر حسینی با توجه به ماه محرم و صفر بین عزاداران توزیع کردند.

استاک تصریح کرد: در حال حاضر ۵هزار  پست شغلی در هلال احمر خالی است، که مجوز استخدام ۱هزار نفر گرفته شده و مرحله اجرایی آن در اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام خواهدشد.

او افزود: آنچه در دستور کار ما قرار دارد، راه اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در کشور است که مردم را آموزش و با تکیه به ظرفیت داوطلبی مردم در زمان بروز حوادث، تا زمان رسیدن نیرو‌های امدادی، به داد یکدیگر برسند.

او به وجود ۴ هزارو ۲۰۰ خانه هلال در کشور اشاره کردو اظهار داشت: جمعیت هلال احمر برای آموزش خانوار‌هایی که در مناطق صعب العبور هستند خانه‌های هلال را راه اندازی کرده که این خانه‌ها بسیار کمک دهنده در شرایط سخت است.

استاک تصریح کرد: مردم باید تاب آورشوند و شرایط را درک و براساس شرایط خواسته‌ها را مطرح کنند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر عنوان کرد: هلال احمر ۲۴ فروند بالگرد دارد که هشت مورد تا پارسال زمین گیر بودند که سه بالگرد بازسازی شد و قرارداد خرید یک بالگرد دیگر از روسیه منعقد شده که در سال ۱۴۰۰ به حوزه امداد هوایی جمعیت اضافه می‌شود و تعداد بالگرد‌های فعال به ۲۰ فروند خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها آموزش در سوانح، حوادث و تاب آوری جامعه به ما کمک کنند، گفت: امسال سفر‌های نوروزی را نداریم و طرح امداد و نجات نوروزی مانند سابق نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر سفر نوروزی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان