Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@02:05:10 GMT

وقتی یک هنرمند ،خائن می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۴۷۸

وقتی یک هنرمند ،خائن می شود

انتشار مجدد یک مصاحبه قدیمی از «کلئوئی ژائو» کارگردان فیلم «سرزمین آواره ها» موجب شده گروهی در کشور زادگاهش چین او را یک خیانت کار معرفی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از فیگارو، موفقیت فیلم «سرزمین آواره ها» در جوایز گلدن گلوب و کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی این جوایز در ابتدا مورد استقبال فراوان مردم و رسانه های چینی قرار گرفت اما انتشار مجدد مصاحبه این کارگردان چینی با یک مجله فیلم در سال ۲۰۱۳، کمپینی را علیه شانس نخست جوایز اسکار امسال به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ژائو» که در چین متولد شده و در آمریکا زندگی می کند، نخستین زن سینماگر آسیایی است که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب می شود و او همجنین پس از «باربارا استرایسند» دومین زن در تمام ادوار جوایز سینمایی است که برنده شاخه بهترین کارگردانی شده است. 

موفقیت های فیلم «سزمین آوارها» که به زندگی هیپی های مدرن در آمریکا می پردازد او را به یک افتخار ملی در کشور زادگاهش چین تبدیل کرده بود اما انتقاداتی که او در سال ۲۰۱۳ نسبت به کشور مطرح کرده بود دوباره منتشر شده حواشی زیادی برای این کارگردان ۳۸ ساله ایجاده کرده است. «ژائو» حدود یک دهه پیش در مصاحبه ای که به او نسبت داده شده عنوان کرده چین جایی است که در همه جای آن دروغ وجود دارد و او همچنین گفته ، اکنون کشورش آمریکاست. 

برخی از چینی های ملی گرا و افراطی در فضای مجازی با واکنش به این صحبت ها، «کلوئی ژائو» را یک خائن توصیف کرده اند، اتفاقی که احتمالا اکران فیلم «سرزمین آواره ها» را در چین با مشکلاتی رو به رو کند که قرار بود از ۲۳ آوریل آغاز شود. 

در اولین واکنش ها به این اظهارنظر، پوسترهای فیلم «سرزمین آواره ها» از بستر شبکه های اجتماعی چینی حذف شده و همچنین سایت های فروش آنلاین بلیت سینما در چین نیز تاریخ اکران این فیلم را از فهرست برنامه های اکران خود کنار گذاشته است. 

«سرزمین آوارها» با کسب ۱۶۵ جایزه سینمایی شامل دو جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم و کارگردانی، بخت نخست درخشش در نود و سومین دوره جوایز آکادمی اسکار محسوب می شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلوئی ژائو فیلم سرزمین آواره ها سرزمین آواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج

مسئول حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و آثار نازک کاری بر روی چوب اثر استاد توانمند سنندج علی محمدی تا ۱۷ فروردین ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

اسعد فرهادی افزود: در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده است مجموعه‌ای ارزشمند از آخرین فعالیت‌ها و دست سازه‌های معرق و نازک کاری استاد محمدی به نمایش گذاشته شده است.

علی محمدی هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان که برای اولین بار در جهان کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت سخت و ماندگار گردو تمام معرق (پشت رو) به رشته تحریر درآورده‌است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شده است و در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت درجه ۲ هنری معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند.

علاقه‌مندان می توانند از ۷ تا ۱۷ فروردین (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج واقع در پیاده راه فردوسی از این نمایشگاه بازدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اعدام ۲۰۰ آواره فلسطینی در بیمارستان الشفا
  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید