Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@07:17:21 GMT

طراح اينترنت بانک جعلي در اصفهان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اینکه طي چند مرحله از حساب بانکي وي به صورت اینترنتی سرقت شده ، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افرود: شاکي در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت قصد انجام عمليات بانکي از طريق اينترنت بانک خود را داشتم که با جستجوي نام اينترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولين سايت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عمليات بانکي خود نشدم و پس از دقايقي متوجه شدم در چند مرحله 100 ميليون ريال از حسابم برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت : سرانجام کارشناسان با بهره گيري از روش هاي علمي و تخصصي موفق به شناسايي مجرم و دستيابي به اطلاعات هويتي وي شده و متوجه شدند سارق با ايجاد يک سايت جعلی شبيه اينترنت بانک اصلي مورد نظر کرده و به وسیله آن اطلاعات حساب بانکي کاربران را سرقت مي کند.

وي خاطر نشان کرد: پس از محرز شدن هويت متهم براي پليس و جمع آوري مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملياتي شد و پس از تشريفات قضايي متهم در محل اختفاي خود در يکي از شهرستان هاي استان دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوي در خاتمه خاطر نشان کرد:  شهروندان مي‌بايست برای ورود به اينترنت بانک خود به سايت رسمي بانک مربوطه مراجعه و از جستجو در موتورهاي جستجوگر خودداري کنند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمينان حاصل و به نتايج موتورهاي جستجوگر اکتفا نکنند، همچنين در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرقت اطلاعات پلیس امنیت اقتصادی اصفهان اینترنت بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد و تا ۲ سال این فرآیند را بانک شهر مدیریت خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار است.  
 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است