Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:51:26 GMT

تولید ۸۵۰ هزار اصله نهال توت در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۶۴۲

تولید ۸۵۰ هزار اصله نهال توت در کشور

عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال ۸۵۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده در کشور تولید شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با سال‌های اخیر رشد پنج برابری داشته است.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از نهال‌های توت معادل ۴۰۰ هزار اصله نهال در استان گیلان تولید می‌شود، افزود: این میزان علاوه بر تأمین نیازهای نوغانداران گیلانی به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروی زرگر با اشاره به اینکه تولید نهال‌های اصلاح شده برای خوداتکایی در صنعت ابریشم از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: درخت توت منبع اصلی تغذیه کرم‌های ابریشم محسوب می‌شود.

وی به فعالیت دو باغ مادر تولید توت در خلیل سرای فومن و آهنگر کلای مازندران فعالیت اشاره و اضافه کرد: هفت استان گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، همدان، گلستان و مازندران انجام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداران کشور تأکید کرد: توت‌های تولید شده در این استان‌ها بین نوغانداران ۱۷ استان کشور رایگان توزیع می‌شود.

کد خبر 5163475

منبع: مهر

کلیدواژه: نوغانداری کرم ابریشم ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها اراک مجلس شورای اسلامی کاشت نهال و درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • عکسی از ابراهیم رئیسی درحال کاشتن نهال در پاکستان