Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید فرشید فلاح، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی گفت: افراد سودجو که با هدف تصرف غیرقانونی اراضی حاشیه تالاب انزلی قصد تخریب و تسطیح اراضی تالابی به وسیله بیل مکانیکی را داشتند، با هوشیاری و اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شدند.

او افزود: ضمن جلوگیری از فعالیت سودجویان، بیل مکانیکی، توقیف و پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست محیط زیست بندر انزلی اظهار داشت: یگان حفاظت این اداره با هماهنگی با دادستان و همکاری کلانتری ۱۳نیروی انتظامی، به محل اعزام شدند و با سودجویان و متخلفان تالابی برخورد و صورت جلسه تحویل مراجع قضایی شد.

فلاح از مردم طبیعت دوست شهرستان بندر انزلی به جهت نقش انکارناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست: هر گونه تخریب، تصرف غیرمجاز و تجاوز به عرصه‌های زیست محیطی را در اسرع وقت به اداره محیط زیست گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اراضی تالابی تالاب انزلی بندر انزلی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور با تلاش شبانه روزی ماموران گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان به همت دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد ۳ قبضه سلاح و همچنین لاشه ۴ رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، بیان کرد: در حین بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ روز  تا ۳ سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن ها بهره مند شوند؛ بنابراین این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام