Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، توسعه جنگل‌کاری های پیرامون شهر تهران در قالب طرح کمربند سبز به منظور جلوگیری از توسعه بی‌رویه ساخت وسازهای حومه شهر، ایجاد مناطر زیبا ، تلطیف هوا و بهبود شرایط محیط زیست شهری از اهداف این پروژه است.

سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران طی سال جاری مجموعا مبادرت به ایجاد هزار هکتار جنگل کاری در اراضی خجیر جنوبی ، اراضی تلو،  اراضی خاوری ، رود دره ورداوردو کن و حاشیه بزرگراه خلیج فارس اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونه های گیاهی غالب کاشته شده در پروژه های جنگل کاری  از انواع بومی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی از جمله زبان‌گنجشک، ارغوان، اقاقیا زالزالک ، داغداغان، بادام ، کاج تهران ، بادامک، بلوط سر و نقره‌ای و ارس انتخاب شده است.

جهت آبیاری نهال‌های کاشته شده از شبکه آبیاری تحت فشار و نصب مخازن ذخیره آب استفاده می شود که این روش استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین کاهش هزینه آبیاری از طریق حذف تانکر آبیاری را به دنبال داشته است.

این پروژه بخشی از پروژه هزار هکتاری توسعه جنگلکاری های پیرامون شهر تهران در سال ۱۳۹۹ می‌باشد که به مناسبت هفته منابع طبیعی در روز درختکاری افتتاح می شود. مساحت این پروژه ۳۰۰ هکتار است که واقع در بزرگراه شهید بابایی اراضی واقع در غرب بوستان جنگلی تلو است.

با توسعه هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز و پیرامون شهر تهران که در سال جاری به انجام رسید مساحت کمربند سبز به بیش از ۴۳ هزار هکتار بالغ گردید.

برچسب‌ها توسعه البرز جنگل شهر شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه البرز جنگل توسعه البرز جنگل شهر شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اسحاق جهانگیری اخبار کنکور هزار هکتار شهر تهران جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج از حوضه و رودخانه ارس قرار گرفته که زیرپوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود و این طرح در استان در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اعلام وصول شد
  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است