Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی ضمن تاکید بر اهمیت رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد: در رتبه بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۰ تلاش شده است تا فعالیت در حوزه‌های دانشگاه در پیکره‌ای واحد و موثر بر کیفیت "سرمایه‌های انسانی" دیده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، با تاکید بر لزوم شفافیت در حوزه آموزش عالی، رتبه بندی ها را یکی از ابزارهای شفاف سازی عنوان کرد و تصریح کرد: همانطور که مطلع هستید، امروزه در مباحث بین المللی حوزه آموزش عالی، واژه "شفافیت" که ارائه دقیق و صریح اطلاعات در باب فعالیت های دانشگاهی است، مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این مقوله، رتبه بندی ها به عنوان یکی از ابزارهای شفاف سازی نام برده شده و هر ساله سازمان های متولی رتبه بندی دانشگاه ها تلاش می کنند تا عینی ترین تصویر از موقعیت دانشگاه ها در مقایسه با یکدیگر را در معرض قضاوت و تصمیم ذی نفعان مختلف (دانشجویان، مدیران، سیاستگذاران وغیره) قرار دهند و تاثیر فزاینده ای بر موسسات آموزش عالی و محیط پیرامون آنها می گذارند. همچنین، ایجاد رقابت مثبت و سازنده ناشی از رتبه بندی ها، نه تنها می تواند بهره وری ناشی از تلاش های تیمی را افزایش دهد، بلکه اغلب منجر به افزایش انگیزه، نوآوری و خلاقیت لازم برای بهبود فرآیندها و نتایج برجسته دانشگاهی می شود و امروزه دانشگاه ها برای حفظ اعتبار، دریافت بودجه بیشتر، جذب بهترین و درخشان ترین اساتید و دانشجویان، تلاش می کنند تا در رتبه بندی های مختلف برترین جایگاه ها را تصاحب کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه نامه خود خاطرنشان کرده است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز سال ها است که انجام رتبه بندی های ملی در حوزه های پژوهشی و آموزشی به صورت مجزا منتشر و دانشگاه ها برای تصاحب موقعیت برتر رقابت می کنند. اما امروزه توجه به "رتبه بندی های چند بعدی" این نکته را تاکید می کند که دانشگاه هایی که به واسطه تحقیقات و فناوری یا آموزش، سطح بالایی از شهرت را به خود اختصاص داده اند، اگر در صدد جذب دانشجویان با توانایی بالا نیز هستند، باید در شاخص های رتبه بندی غیر پژوهشی و آموزشی نیز استانداردهای قابل قبولی را ضمانت کنند. در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چند سال است که انجام رتبه بندی های ملی در حوزه های پژوهشی و آموزشی به صورت مجزا منتشر و دانشگاه ها برای تصاحب موقعیت برتر رقابت می کنند.

رتبه بندی سال ۱۴۰۰ دانشگاه های علوم پزشکی با محوریت مدل شش وجهی تعالی

وی تاکید دارد در رتبه بندی علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۰ تلاش شده است تا فعالیت در حوزه های دانشگاه در پیکره‌ای واحد و موثر بر کیفیت "سرمایه‌های انسانی" دیده شود. در این رتبه بندی، تلاش شده است تا با محوریت مدل شش وجهی تعالی، شاخص‌ها به گونه‌ای تعریف شود تا حرکت دانشگاه در راستای تحقق مرجعیت علمی، انسان سازی و حکمت بنیانی، فن آور با نگاه به آینده، ماموریت گرا، پاسخگو، و مطرح در گستره بین المللی، به سمت تعالی سوق یابد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از این نامه عنوان کرد: از روسای دانشگاه ها انتظار می رود، با نظارت دقیق بر روند اجرای این طرح در دانشگاه خود، تلاش شود با همکاری و هماهنگی معاونت های مذکور، فعالیت های برجسته دانشگاه به سایرین معرفی شده و برای فعالیت هایی که قابلیت ارتقاء دارند، علاوه بر تعامل با این وزارت و تشریک مساعی در سطح کلان مناطق و سایر دانشگاه ها، برنامه ریزی مناسب و متناسب صورت پذیرد. 

انجام رتبه بندی‌های جامع و دوره‌ای

به گزارش وبدا، نمکی در پایان اظهار امیدواری کرد که انجام رتبه بندی های جامع و دوره ای به یک مطالبه دانشگاهی از ستاد وزارت مبدل شود تا همه بتوانند حاصل تلاش های جمعی مدیران برجسته و همکاران شریفشان برای ارتقای کیفی دانشگاه ها را به نظاره و تحسین بنشینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزير بهداشت سرمایه های انسانی دانشگاه های علوم پزشکی انجام رتبه بندی رتبه بندی دانشگاه ها سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر