Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@10:36:10 GMT

آغاز عملیات ساماندهی و مرمت محوطه های تاریخی دشت دهلران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۹۲۹

آغاز عملیات ساماندهی و مرمت محوطه های تاریخی دشت دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات حفاظت، ساماندهی و مرمت محوطه‌های تاریخی دشت دهلران آغاز شد.

وی افزود: دشت دهلران از منظر باستان‌شناسی یکی از مهمترین مناطق کشور است که پژوهش‌های فراوانی نیز درآن صورت پذیرفته است، این منطقه پیش از انقلاب توسط جیمز نیلی باستان‌شناس آمریکایی که محوطه‌های بسیاری را شناسایی کرده بود، بررسی شده اما هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین تسطیح اراضی برای کشاورزی طی دو دهه اخیر صدمات جبران‌ناپذیری به محوطه‌های باستانی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: امسال با اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، بررسی و شناسایی دشت دهلران مبنی بر شناسایی محوطه‌ها، تپه‌ها وسایت‌های دوران عیلام انجام شد.

وی افزود: بررسی باستان‌شناسی دشت دهلران در قالب پروژه طرح موسوم به گرمسیری به صورت پیمایشی به وسعت ۵۴ هزار هکتار از اراضی دشت دهلران را پوشش می‌دهد.

شنبه‌زاده گفت: دشت دهلران به بخش مرکزی شهرستان دهلران از توابع استان ایلام گفته می‌شود که در ادبیات باستان‌شناسی در بخش جنوب غربی فلات ایران قرار می‌گیرد.

کد خبر 5163552

منبع: مهر

کلیدواژه: مرمت و احیا شهرستان دهلران میراث فرهنگی ایلام ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها مجلس شورای اسلامی اراک کاشت نهال و درخت دشت دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی پایدار به روستای سمانه شهرستان دهلران

                                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی اظهار داشت: پیگیری اجرای طرح آبرسانی شامل حفر، تجهیز چاه و ایجاد شبکه آب شرب پایدار و بهداشتی در دورافتاده‌ترین روستای بخش دشت عباس شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفت.   وی با اشاره به اینکه اهالی این روستا سالیان متمادی به دلیل نقص فنی چاه با بحران و تنش آبی مواجه بودند، افزود: با تجهیز این چاه با همکاری سپاه ناحیه دهلران و شرکت تعاونی قدر رزمندگان ایلام، مشکل آب شرب اهالی این روستا رفع شد.   محمدی تصریح کرد: قبلاً در این روستا، ۱۰کیلومتر خط انتقال و چهار کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده بود که با تجهیز چاه، پس از ۲۵ سال مشکل تامین آب پایدار این روستا با جمعیتی نزدیک ۲۰۰ نفر مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی پایدار به روستای سمانه شهرستان دهلران
  • آب پایدار روستای سمانه شهرستان دهلران تامین شد
  • تامین آب پایدار روستای «سمانه» شهرستان دهلران
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است