Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:19:23 GMT

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۹۳۰

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،کمال اکبریان در دیدار از طرح‌های عمرانی منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان تاکید کرد: این بندهای سنگی و ملاتی با هدف آبخیزداری و آبخوان‌داری احداث و برای احداث این طرح‌ها چهار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است.

اکبریان تصریح کرد: با اجرای این بندهای سنگی و ملاتی، روان‌آب‌های فصل زمستان و بهار کنترل می‌شود و قنات‌های پایین‌دست و سفره‌های زیرزمینی را برای استفاده در کشاورزی و باغداری تغذیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار هکتار باغ در شهرستان سامان یادآور شد: بیشترین زمین‌های مربوط به توسعه باغات در این شهرستان از طریق منابع‌طبیعی و آبخیزداری واگذار شده‌اند.

رییس منابع‌طبیعی و آبخیزداری سامان نیز گفت: در هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری امسال‌۱۰ هزار اصله نهال در این شهرستان کاشته می‌شود.

بهروز مرادی تاکید کرد: از این تعداد هشت هزار اصله نهال کبوده است که در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های مستثنیات حاشیه زاینده‌رود با هدف توسعه زراعت چوب کاشته خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این امسال ۶۰۰ هکتار از زمین‌های ملی شهرستان سامان با استفاده از گونه‌های گیاهی شامل آنغوزه، باریجه و اسپرس با هدف تقویت مراتع، افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان‌آب‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی به‌منظور افزایش معیشت دامداران و بهره‌برداران کاشته شد.

۲۰ گروه آتش‌نشانی در شهرکرد برای چهارشنبه آخر سال به حالت آماده‌باش درآمد
شهردار شهرکرد گفت:۲۰ گروه آتش‌نشانی و مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری برای چهارشنبه آخر سال در نقاط پرتردد به حالت آماده‌باش درآمد.
بهادر عبدالغنی در نشست هماهنگی ویژه چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.
وی افزود: به‌علت شیوع ویروس کرونا در جامعه از شهروندان درخواست می‌شود با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث به شهرداری کمک کنند.
عبدالغنی تصریح کرد: شهروندان در چهارشنبه آخر سال به هشدارها توجه و از حضور در مکان‌های عمومی و تجمع در مراسم چهارشنبه‌سوری خودداری کنند تا با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، زحمات نیروهای سازمان آتش‌نشانی و کادر درمان را کاهش دهند.
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

بند خاکی کرسنگ در فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد افتتاح شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری بندخاکی کرسنگ فرخ‌شهر از توابع شهرستان شهرکرد افتتاح و بهره‌برداری شد.
مجید نظری در آیین افتتاح بند خاکی کرسنگ فرخ‌شهر تاکید کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شد.
وی افزود: حوضه آبخیز این بند خاکی۶۵۰ هکتار و حج دریاچه آن ۱۵ هزار مترمکعب است که با حجم عملیات چهار هزار و ۳۰۰مترمکعب در سال‌جاری اجرا شده است.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران روز درختکاری رونق اقتصادی توسعه اقتصادی جهش تولید چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی توسعه روستایی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران روز درختکاری رونق اقتصادی توسعه اقتصادی جهش تولید چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی توسعه روستایی کارآمدی دولت اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری چهارشنبه آخر سال آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ ریس فنی و حرفه‌ای شهرستان کیار از فعالیت ۱۰ حرفه در این آموزشگاه خبر داد.
حسین پور افزود: سیاه قلم و رنگ و روغن از جمله حرفه‌های آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو است.
شهر گهرو از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام