Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور ابراز داشت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان، برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانون مدار با مشارکت حداکثری مردم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صالحی افزود: سلامت انتخابات یکی از اولویت‌های اصلی است و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیئت‌های اجرایی، حضور به موقع مسئولین نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد تحرکات انتخاباتی می‌تواند در انجام انتخاباتی سالم و امن موثر باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهاد‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی مکلف هستند زمینه مشارکت پرشور و قانونمند را برای مردم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: دادگستری استان اصفهان رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های انتخاباتی را در دستور کار قرار می‌دهد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: انتخابات عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که افراد و جریان‌های سیاسی ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امر خودداری نمایند.

وی همچنین اعلام کرد: شعب ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری هرمزگان تعیین شده اند و تخلفات اعلام شده از سوی ضابطین قضایی و دستگاه‌های نظارتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.

علی صالحی افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و افراد حق ندارند قبل از آغاز زمان رسمی تعیین شده، نسبت به تبلیغات زود هنگام اقدام کنند و در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین برخورد و جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت توجیه، ارشاد، انذار و اطلاع رسانی در موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: در این راستا با استفاده از ظرفیت ‎های رسانه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خلیج فارس از طریق تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی در جهت آگاهی بخشی هرچه بیشتر، ایجاد شور و شوق و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری هرمزگان تخلفات انتخاباتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری هرمزگان تخلفات انتخاباتی جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صبح روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه با حضور دکترعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی در محل زندان ارومیه تشکیل گردید.
عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: شورای طبقه بندی زندان برای بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی هست و تلاش مسئولین قضایی و زندان هم این است که زندانیانی که شرایط لازم را دارند، بتوانند از این ارفاقات و تاسیسات قانونی بهره‌مند شوند.
در این جلسه تعداد ۴۵ درخواست طرح و با بررسی و تصمیم اعضای شورا با ۱۸ درخواست که شامل ۴ پابند الکترونیک، ۷ آزادی مشروط و ۴ تعلیق مجازات و ۳ مرخصی موافقت به عمل آمد.
شایان ذکر است در پایان جلسه دکترعتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بازدید نمودند.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان