Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:21:34 GMT

نهال ایثار استعاره زیبایی از شکوفایی شهداست

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۹۶۱

نهال ایثار استعاره زیبایی از شکوفایی شهداست

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه ۱۶ اسفند ماه در مراسم «غرس نهال ایثار» با عنوان «به یاد هر شهید، یک درخت» در مجموعه فرهنگی کردان گفت: نهال ایثار استعاره زیبایی از شکوفایی شهداست.

به گزارش ایسنا، محبوب شهبازی در این مراسم اظهار کرد: ایثار و فداکاری و ترجیح منافع جمعی به منافع فردی، نشانه‌ای از رشد و بالندگی و شکوفایی انسان‌هاست ‌و شهدا به این مرحله از شکوفایی رسیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هر فردی برای رشد و شکوفایی باید سه مرحله روابط عملی با نفس را طی کند تا رشید شود. تلاش برای کسب اعتماد به نفس به معنای اینکه موجودیت و هویت اولیه خود را اثبات کند. در مرحله بعد بایستی احترام به نفس به معنای شناسایی خود به عنوان فردی برابر با دیگران پیدا کند و در نهایت به عزت نفس نائل شود یعنی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را کشف کند.
وی با بیان اینکه شهدا به درجه‌ای از بالندگی و شکوفایی رسیدند که تجلی‌بخش مفاهیم والایی چون ایثار و گذشت و فداکاری شدند، ادامه داد: شهدا تا پای جان بر سر شرف و معنادهی به زندگی ایستادند. گرچه جان عزیز است و مرگ نادلخواه، با این حال چیزی فراتر از مرگ و زندگی هست، یعنی جست‌وجوی نوعی «معنا» در زندگی و آن این است که «شرف» آلوده نشود.
شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: از میان مواهبی که به انسان بخشیده شده «نام» بالاترین است و نام عبارت از آن است که شخص آنچه را که «جوهرِ زندگی» می‌شناسد در حفظ آن تا پای جان بایستد.
این مراسم با حضور مسئولان استان البرز و خانواده‌های شهدای معزز استان البرز از جمله خانواده شهید فهمیده برگزار شد.
گفتنی است، طرح نهال ایثار به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام با توجه به موقعیت قرار گرفتن واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر انجام شد.
در این طرح به یاد هر شهید، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال و بر اساس ظرفیت واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر با حضور خانواده‌های معظم شهدا به تعداد ۱۶۲۲۰ اصله نهال غرس شد.
در طرح نهال ایثار به یاد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام امام زمان (عج) یک اصله درخت سرو به طور نمادین کاشته شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز بزرگداشت شهدا نهال ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

سعید ایرانمش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست که با حضور توسلی مدیر کل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی و اسفندیاری مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس انجام شد با اشاره به این موضوع که همه ادارات و سازمان‌ها باید در زمینه حقوق ایثارگران پاسخگو باشند، گفت: ایثارگران باید از حقوق خود مطلع باشند و بدانند، طبق قانون محق دریافت خدمات خاص هستند و برخورداری از این حقوق، به عنوان یک حق مسلم و مطالبه است.

وی بیان کرد: جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار جایگاه بالا و ویژه‌ای است؛ چرا که شهدا و ایثارگران دین بزرگی به گردن ما دارند.

وی تصریح کرد: این همایش در راستای آشنایی جامعه ایثارگری با حقوق شهروندی خود است که این آشنایی موجب می‌شود جامعه ایثارگری از حق قانونی خود مطلع شوند.

در ادامه جلسه حمید توسلی مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات حضار پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه