Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهادر عبدالغنی در نشست هماهنگی ویژه چهارشنبه آخر سال اظهارداشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از همه شهروندان درخواست می‌کنیم با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث کمک ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید با سهل‌انگاری باعث ایجاد زحمات برای کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان‌ها در این روزهای سخت شوند، افزود: تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد قرار گرفته است اما توجه جدی شهروندان به هشدارها، خودداری و اجتناب از حضور در اماکن عمومی و لغو هرگونه تجمع درخصوص برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری با توجه به انتشار ویروس کرونا، زحمات نیروهای خدوم سازمان آتش‌نشانی و کادر درمان را کاهش می‌دهد تا اینان بتوانند با تمرکز بیشتر در حوزه پیشگیری از اپیدمی ویروس کرونا به خدمات‌رسانی مستمر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهرکرد با بیان اینکه مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد در آخرین چهارشنبه سال با تمام توان و ظرفیت به نیازهای عوامل و شهروندان توجه دارند، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

عبدالغنی ادامه داد: تمامی نیروهای آتش‌نشان با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال در نقاط پرتردد و معابر اصلی شهر مستقر خواهند شد تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ بتوانند در کمترین زمان ممکن خدمات  ایمنی را ارائه کنند اما می‌طلبد شهروندان عزیز در این خصوص مروّج فرهنگ و رفتارهای صحیح و یاریگر عوامل باشند.

عبدالصادق نجفی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا دوربین‌های ترافیکی را در اختیار دستگاه‌های نظارتی و انتظامی قرار دهیم تا هنجارشکنان شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت پذیرد.

وی افزود: می‌طلبد ستاد کرونا در چهارشنبه آخر سال ساعات تردد در سطح شهر را کاهش دهد تا مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند.

نجفی آموزش را یک امر مهم در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث در چهارشنبه اخر سال دانست و گفت: متولیان امر باید آموزش‌های لازم را به شهروندان بدهند تا در روزهای آخر سال شاهد حوادث ناگوارن باشیم.

محمدرضا محمدیان سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری تمهیدات لازم از جمله بریدگی سرشاخه درختان و نخاله‌برداری در سطح شهر انجام شده و اکیپ‌های خدمات شهری به صورت شیفت‌بندی به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد نیز در ادامه با بیان اینکه آمادگی داریم در راستای فرهنگ‌سازی تبلیغات شهری را با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدامات لازم صورت پذیرد، گفت: تبلیغات مشترک با دستگاه‌های متولی امر علاوه‌بر تاثیرگذاری بیشتر، از آلودگی بصری در سطح شهر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: از ظرفیت فضای مجازی نیز در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش باید استفاده بهینه کرد.

عنایت‌الله راهنورد رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی در ایام چهارشنبه آخر سال بیان کرد: در ۲۰ نقطه شهر اکیپ‌های آتش‌نشانی مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی و برخورد مناسب و قانونی با شهروندان در ایام چهارشنبه آخر سال آموزش‌های لازم را فرا گرفته و سعی در به حداقل رساندن خطرات‌ چهارشنبه‌سوری دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه رنگ‌ها، مواد شیمیائی و مواد محترقه در آخرین روزهای سال با توجه به چهارشنبه‌سوری سبب ایجاد خطرات بسیاری برای همشهریان می‌شود، خاطرنشان کرد: از همشهریان درخواست‌ می‌کنیم اگر چنین خرید و فروشی را در واحدهای فروش مواد شیمیایی مشاهده کردند، به نیروی انتظامی اطلاع دهند زیرا این موضوع خود سبب مخاطرات فراوانی می‌شود.

46

کد خبر 1493214

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری چهارشنبه آخر سال شهرداری شهرکرد خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

داود مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت آب و فاضلاب برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس