Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:34:08 GMT

نقشه فرش بیدگینه زنجان در راه جهانی شدن

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۱۷۵

نقشه فرش بیدگینه زنجان در راه جهانی شدن

ایسنا/زنجان مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نشان جغرافیایی فرش دست‌باف بیدگینه ثبت جهانی می‌شود.

محسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرش بیدگینه قدمت طولانی در استان زنجان دارد و نشان جغرافیایی فرش دست‌باف بیدگینه ثبت جهانی می‌شود؛ این در حالی است که در استان زنجان فرش بیدگینه ثبت داخلی شده و ثبت جهانی آن هم در سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه موادی که برای فرش بیدگینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعی بوده و نقش آن از دل طبیعت استخراج می‌شود. طرح قدیمی فرش بیدگینه حاجی اورنگی و طرح جدید آن چهار قد است که هر دو از طرح‌های فرش افشار به شمار می‌آید.

این مسئول ادامه داد: تراکم بالای رج‌های فرش بیدگینه به آن کیفیت بالایی می‌دهد، استانداردترین بافت فرش نیز با همین میزان تراکم است. زمانی که تراکم رج‌های فرش بالا برود، سرعت بافت آن کاهش و ارزش آن افزایش می‌یابد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در کشور سرآمد است که در دوره‌ای افزایش قیمت مواد اولیه باعث کاهش تولید فرش دست‌باف در استان شده است.

جعفری ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان فرش دست‌باف باعث رونق این صنعت می‌شود و در این میان تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر ایران و سازمان فرش ایران منعقد شده و فرش‌بافان از تسهیلات بیمه تکمیلی استفاده خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در استان زنجان به بیمه قالی‌بافان توجه شود، تولید و صادرات فرش دست‌باف افزایش پیدا خواهد کرد ولی متاسفانه طی سال‌جاری صادرات فرش دست‌باف در استان کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان فرش دستباف طرح توسعه مشاغل خانگی فرش بیدگینه استان زنجان فرش دست باف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خانم زارعی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، به تدریج از امروز  افزایش ابر، وزش باد و از اواخر وقت امشب با تقویت ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک (در برخی نقاط به ویژه مرز شرقی کاهش کیفیت هوا و دید افقی)، رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و از ظهر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات به شرط تثبیت نقشه‌ها بارش برف قابل پیش بینی است.

وی افزود: به لحاظ دمایی روند تغییرات دما برای امروز و امشب افزایشی است، اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دمای محسوس پیش بینی می‌شود.  

ویکارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای هشدار نارنجی هواشناسی در حوزه کشاورزی صادر شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • نقشه تجمعی بارش‌های کشور تا ١۴ فروردین منتشر شد/ بارش‌ها شدید می‌شوند؟
  • مرکز ساخت تابلو استیل نقشه جهان
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • جزیره‌های دریاچه ارومیه بعد از ۵ سال در محاصره آب + فیلم | بارندگی‌ها چشم ایران را از خوشحالی پر آب کرد
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • صنایع دستی زنجان/ از جدال با فلز تا تار و پودهای فرش بیدگینه