Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۲۶ مصدوم انواع حوادث و بیماران بدحال در مناطق صعب‌العبور و سخت گذر سراسر کشور با بالگردهای امدادی هلال‌احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی ولی پور با اعلام آخرین گزارش خدمات امداد و نجات هوایی هلال احمر در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات زمستانه این جمعیت از ۲۰ آذر تا ۱۶ اسفند ماه افزود: در این مدت، همه عملیات پروازی ۴۰۰ سورتی پرواز در مدت زمان ۳۴۰ ساعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این پروازها ۲۶ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ تن اقلام برای امدادرسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث طبیعی، جوی و اقلیمی و ۷۶۰ نیروی عملیاتی به منظور امدادرسانی به هموطنان جابه جا شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بالگردها و خلبانان مهروز و تیز پرواز امداد هوایی بعنوان پشتیبان در سلسله عملیات امدادی جمعیت هلال احمر به ویژه امدادرسانی به  زلزله زدگان سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد و برف و بوران استان تهران حضور داشته است.

ولی پور با بیان انیکه امداد هوایی یکی از سریع ترین و آسان ترین شیوه امداد رسانی در جهان است که هنگام وقوع انواع حوادث می توان از پایگاه های امداد هوایی در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات رسانی به آسیب دیدگان را ارائه کرد، توضیح داد: همه هموطنان می توانند در صورت قرار گرفتن در وضعیت های عمومی و اضطراری انواع حوادث و سوانح با شماره تلفن ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و شعب این جمعیت در سراسر کشور تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا،  اکنون بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در ۲۸ پایگاه امداد و نجات هوایی در استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران حضوری مستمر دارند و در زمان های بحرانی و وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تمام استان ها و شهرستان های ایران را پوشش امداد هوایی می دهند.

بالگردهای امداد و نجات هوایی برای امدادرسانی در شرایط مختلفی از قبیل جستجو و نجات دریا، جاده، سیلاب، زلزله و کوهستان مجهز هستند؛ به طوری که با هر بالگرد از نوع میل (Mil-۱۷) می توان ۱۵ تا ۲۰ امدادگر و چهار تُن بار را انتقال داد و با بالگردهای نوع (Bell ۲۰۵) می توان پنج امدادگر و ۵۰۰ کیلوگرم بار را منتقل کرد و هر بالگرد توانایی حداکثر جابه جایی ۱۲ مجروح و مصدوم را دارد.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز شده تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ به مدت ۹۰ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت که در این طرح ۱۱ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می پردازند.

در این طرح هزار و ۲۶۳ مرکز شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز ۳۲ استان و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس(آنست) به همراه هزار و ۵۵۳ تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه خودروهای امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت فعالیت دارند.

در اجرا و برگزاری این طرح ملی مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، دو برابر سال قبل است و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینه‌ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و به علاوه پایگاه‌های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته‌های امدادی ۲۴ و ۷۲ ساعته تامین شده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آسیب دیدگان حوادث و سوانح انواع حوادث امداد هوایی سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره