Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل و نماینده سوریه در این سازمان در خصوص آخرین تحولات این کشور رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری سانا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدار با «بسام صباغ» نماینده جدید سوریه در سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات این کشور رایزنی کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این دیدار بر لزوم تقویت همکاری‌های بین‌المللی با دولت سوریه جهت تحقق اقدامات اساسی در این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوترش با اشاره به تاریخ وفرهنگ ملت سوریه بیان کرد: من در جریان فعالیت‌های خود و تعامل با مردم سوریه با اخلاق آن‌ها و حس مهمان نوازی ملت این کشور آشنا شدم و احترام عمیقی برای آن‌ها قائل هستم.

گوترش هم چنین در جریان این دیدار خواهان رساندن سلام گرم خود به بشار اسد رئیس جمهور سوریه از سوی بسام صباغ شد.

از سوی دیگر بسام صباغ بر آمادگی دمشق برای همکاری کامل با سازمان ملل در راستای تحقق اهداف آن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گوترش اسد دولت سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود

پیش نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور کارشناسان و نمایندگان فرهنگی کشور‌های عضو به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست، ضمن بررسی تمهیدات برای برگزاری جلسه وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، پیشنهاد‌های متنوع کارشناسان برای ارتقای روابط فرهنگی این کشورها مطرح و بررسی شد.

قرار است بیست و یکمین نشست وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، اردیبهشت ماه امسال در قزاقستان برگزار شود.

در این نشست برخط که به ریاست قزاقستان برگزار شد، کارشناسان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هند، چین، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان و قزاقستان حضور داشتند. اما قرقیزستان که عضو نهم سازمان همکاری شانگهای است در این نشست حضور نداشت.

عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با همراهی پرویز قاسمی، رئیس اداره همکاری فرهنگی سازمان‌های بین المللی و مردم نهاد در این نشست حضور داشت، ضمن تشکر از دولت قزاقستان برای میزبان این رویداد مهم فرهنگی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، استقبال و آمادگی خود برای اعزام گروه‌های هنری جوان و توانمند برای حضور در چنین رویداد‌هایی اعلام می‌کند.

او تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، از اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو استقبال می‌کند و در همه آن‌ها حضور خواهد داشت.

خانی در ادامه پیشنهاد کرد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها برقرار شود تا از این طریق، توسعه فرهنگی شتاب گیرد.

سایر کارشناسان حاضر در این نشست برخط، ضمن موافقت با این پیشنهاد ایران، اعلام کردند که این موضوع به صورت مکتوب و مدون در اجلاس آتی وزیران فرهنگ کشورها، بررسی و در قالب یک توافق‌نامه به امضا برسد.

بر همین اساس، مباحث حقوقی و دیپلماتیک این پیشنهاد با هماهنگی وزارت خانه‌های امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان، پیگیری، تدوین و به سایر کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ارائه خواهد شد.

مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از این نشست برخط با اشاره به ابتکار قزاقستان در طرحی برای ارائه زیارتگاه‌های معنوی کشور‌های عضو سازمان گفت: معرفی یکی از زیارتگاه‌های کشور‌های عضو، ایده بسیار خوبی است و در این چارچوب، ما یکی از اماکن برجسته دینی کشورمان را معرفی کرده‌ایم و پیشنهاد ما این است که در نشست ماه آینده وزرای فرهنگ، این ابتکار اجرایی شود.

براساس این ابتکار، قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس وزرای فرهنگ، از ویدیو‌ها و عکس‌های یک زیارتگاه معرفی شده از سوی کشور‌های عضو، اثری تصویری تولید و به صورت بین المللی آن را منتشر خواهد کرد و این طرح توسط رئیس جمهوری قزاقستان در اجلاس سران شانگهای ۲۰۲۳ در دهلی نو مطرح شده است.

اهداف این طرح، تقویت و حفظ دوستی ملل، بازشناسی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تبلیغ و ترویج بنا‌های میراث معنوی و فرهنگی کشور‌های عضو، عنوان شده است.

در بیست و یکمین نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، علاوه بر تبادل نظر برای تعیین چشم‌انداز توسعه همکاری‌های فرهنگی چند جانبه، پیشرفت اجرای موافقت‌نامه بین دولت‌های عضو سازمان در زمینه همکاری فرهنگی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این نشست، خانی توجه اعضا را به موضوعات فرهنگی مهمی همچون مقابله با افراط‌گرایی، مقابله با تروریسم و آن‌چه در فلسطین و غزه می‌گذرد و ارائه برنامه‌های مشترکی پیرامون موضوعاتی همچون نوروز جلب کرد.

او با ارائه پیشنهاداتی به اعضای حاضر در این نشست گفت: ایجاد دبیرخانه سینمایی کشور‌های عضو سازمان در ساختاری جدید، امری ضروری است و با توجه به ظرفیت‌ها و دستاورد‌های ایران در حوزه تولید و اکران فیلم، می‌توانیم کمک‌های شایانی به برقراری این ساختار کنیم.

در بخش‌های دیگر این نشست نیز، هر یک از کارشناسان، درباره پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش همکاری‌های فرهنگی، نکاتی را مطرح و پیشنهادات خود را نیز در این راستا ارائه کردند.

 قرار است جلسه حضوری این نشست، پیش از برگزاری اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، در شهر آلماتی؛ پایتخت قزاقستان برگزار شود.

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند