Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار پاپ فرانسیس و آیت الله سیستانی و لحظه وداع آنها با هم در شبکه های اجتماعی و بین المللی با بازتاب فراوانی رو به رو شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: روز گذشته (شنبه 16 اسفند ماه)  روز تاریخی برای مردم عراق و تمام ملت های مسلمان و مسیحی بود. در این روز، خودروی حامل رهبر کاتولیک های جهان، به محل اقامت آیت ‌الله سیستانی در نجف اشرف رسید و دو طرف پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار و گفت ‌و‌گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دیدار به مدت چهل و پنج دقیقه به طول انجامید و پاپ و هیئت همراهش پس از ترک محل اقامت آیت ‌الله سیستانی به سمت شهر «اور» در استان ذی قار (جنوب عراق) حرکت کردند. در این دیدار، به هیچ یک از شخصیت ‌های سیاسی و دولتی عراق اجازه ورود به محل اقامت آیت‌الله سیستانی و مشارکت در این گفت ‌و‌گو داده نشده است.

 

 

لحظه وداع آیت الله سیستانی با پاپ

دفتر آیت الله سیستانی یک فیلم ویدیویی از لحظه وداع پاپ فرانسیس و آیت الله منتشر کرد که مورد استقبال شدید بازدید کنندگان شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

 

پس از این دیدار در لحظه وداع، آیت الله سیستانی برای لحظاتی دو دست پاپ را در دست گرفته و آخرین جملات را با ایشان رد و بدل می کند

 

.

 

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی

در همین راستا، دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد: دو طرف درباره چالش های بزرگ انسانیت در عصر جدید و نقش ایمان به خدا و آموزه های پیامبران و پایبندی به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر این چالش ها گفتگو کردند.

 

آیت الله سیستانی در این دیدار، به شرح مشکلات بسیاری که این روزها گریبانگیر کشور های مختلف شده است اعم از ظلم و ستم و فقر و فشارهای دینی و سرکوب فکری و سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی به خصوص مشکلاتی که گریبانگیر ملت های منطقه شده است شامل جنگ و خشونت و محاصره اقتصادی و عملیات کوچ اجباری صحبت کرد.

 

بیانیه واتیکان درباره دیدار پاپ با آیت الله سیستانی

واتیکان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: واتیکان روز شنبه (16 اسفند ماه)  بیانیه ای را درباره دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه در عراق در نجف منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که در این دیدار پاپ بر اهمیت همکاری و دوستی بین گروه ها و طوایف مذهبی، از طریق افزایش احترام متقابل و تقویت گفتگو و مشارکت در تأمین خیر و صلاح عراق و کل بشریت تأکید کرده است.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که این دیدار فرصتی بود برای پاپ تا مراتب قدردانی و تشکر خود را از آیت الله سید علی سیستانی به دلیل ایستادگی ایشان در کنار شیعیان در مقابل خشونت و سختی های روزافزون در سال های اخیر و دفاع از ضعیفان و مطلومان به عرض ایشان برساند و بر قداست زندگی انسان ها و اهمیت وحدت ملت عراق تأکید کنند.

 

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که پاپ در حضور آیت الله سیستانی برای آینده ای غرق در صلح و برادری برای عراق و منطقه و کل جهان، به درگاه خداوند دعا کرد.

 

 

نظرات کاربران شبکه های اجتماعی درباره دیدار پاپ و آیت الله سیستانی

بنابر گزارش العالم،  کاربران شبکه های اجتماعی عراق و لبنان به سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در نجف اشرف واکنش نشان دادند.

 

ناظران بر این باورند که این سفر یک نشست اسلامی مسیحی برای تاکید بر اهمیت گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز است. به ویژه که نجف اشرف همواره از دیرباز شاهد گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار و گروه ها و طوایف دینی مختلف بوده است. زمانی که آیت الله سیستانی فرمان جهاد کفایی را صادر کرد بر حمایت از تمام ادیان و قومیت ها و گروه ها و لزوم حمایت آنها در برابر تروریست های داعش تاکید کرد.

 

کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ های بسیاری از جمله «سیستانی هیبت و ابهت اسلام است»، «مرجعیت حامی یمن»، «مرجعیت درکنار ایران» ،«مرجعیت حامی فلسطین اشغالی» راه اندازی کردند که به ترند تبدیل شدند.

 

کاربران در زیر این هشتگ ها به سخنرانی مرجعیت دینی بالیدند و سخنان مرجع عالی شیعیان عراق در خصوص حمایت از مسئله فلسطین را یک سیلی به صورت سازشکاران دانستند.

 

 

کاربران اظهار داشتند که سخنان ایت الله سیستانی تاکیدی بر آنکه مسئله فلسطین همواره مسئله نخست مسلمانان باقی خواهد ماند. همچنین سخنان ایشان مبنی بر حمایت از ملت های منطقه که از جنگ و خشونت و محاصره و کوچ اجباری رنج می کشند، تاکیدی بر حمایت از ملت های مستضعف مسلمان در برابر قدرت های استکبارگر جهانی است که محاصره ای ظالمانه به راه انداخته و از ائتلاف متجاوز به یمن دفاع می کنند.

 

کاربران خاطرنشان کردند که آیت الله سیستانی راه اهل بیت را ادامه می دهد و مراجع عالی قدر همواره حامی ملت های مظلوم هستند و برای رفع ظلم و ستم در منطقه آماده هستند.

 

کاربری به نام «بیان الرماحی» توییت کرد: با محاصره اقتصادی علیه ملت ها مانند جمهوری اسلامی ایران و یمن و سوریه و لبنان و فلسطین اعلام مخالفت می کنیم. و در کنار مراجع ما و محور مقاومت در برابر این اقدامات ظالمانه می ایستیم.

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازتاب پاپ فرانسیس دیدار آیت الله سیستانی شبکه های اجتماعی آیت الله سیستانی پاپ فرانسیس آیت الله لحظه وداع دیدار پاپ ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازیکنان شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ غرب آسیا مقابل تیم پلیس عراق قرار گرفتند و وموفق شدند این بازی را با نتیجه ۱۰۲ بر ۶۴ پیروز شوند.

شهرداری گرگان این دیدار را با ترکیب ارسلان کاظمی، نوید رضایی‌فر، سینا واحدی، سالار منجی و ویل چری آغاز کرد. شاگردان مصطفی هاشمی نیمه اول این دیدار را با برتری ۴۹ بر ۳۱ به پایان رساندند.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:

کوارتر اول: ۲۲-۱۵ به سود شهرداری گرگان

کوارتر دوم: ۲۷-۱۶ به سود شهرداری گرگان

کوارتر سوم: ۲۶-۸ به سود شهرداری گرگان

کوارتر چهارم: ۲۷-۲۵ به سود شهرداری گرگان

ویل چری با ۳۰ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ توپ ربایی و کارایی ۲۸ بهترین بازیکن این دیدار بود.

بازی بعدی دو تیم ۱۶ فروردین ماه در عراق برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه سپاهان با حکم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • پیروزی شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم