Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:20:49 GMT

جریمه‌های سنگین در انتظار قاچاقچیان چوب در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۴۶۹

جریمه‌های سنگین در انتظار قاچاقچیان چوب در زنجان

رضا مهدیون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در 11 ماه گذشته از سال‌جاری 60 فقره کشفیات قاچاق چوب انجام شده است. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه قاچاق چوب در سال‌جاری 60 نفر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند، عنوان کرد: کشفیات قاچاق چوب در استان زنجان 33 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از سامانه 139، اطلاع‌رسانی سرعت بیشتری گرفته است، بیان کرد: مردم نیز در این زمینه می‌توانند یاریگر منابع طبیعی هستند همچنین تماس با شماره 1504 نیز در حدود 93 درصد رشد داشته که بیانگر اعتماد مردم به این اداره کل بوده است.

مهدیون یکی از آسیب‌های وارده به مراتع را از طریق دام غیرمجاز خواند و گفت: 184 فقره اخراج دام از مراتع در طول 11 ماه گذشته انجام گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: آتش‌سوزی مراتع در سال‌جاری حدود 10 درصد در سطح استان کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در امر پیشگیری از وقوع قطع و خرید و فروش درختان ممنوعه اقدامات لازم صورت گرفته است، ادامه داد: جو روانی حاکم در سطح استان به‌گونه‌ای شده که افراد سودجو و فرصت‌طلب به راحتی نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش کنند.

مهدیون با اشاره به اینکه درختان جنگلی چنار، قره‌آقاج، گردو، اوجا، زالزالک، زبان گنجشک و سقز بیشتر در معرض تهدید از جانب قاچاقچیان چوب قرار دارند، اظهار کرد: قاچاق چوب بیشتر در شهرستان طارم و بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان صورت می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در رابطه با چوب‌هایی که در برخی از مسیرهای مواصلاتی باید عنوان شود چوب‌هایی هم که در محورهای مواصلاتی استان رویت می‌شود، مقصد بیشتر آن‌ها استان‌های شمالی کشور و استان قم بوده است، بیان کرد: این چوب‌ها عموماً از استان‌های هم‌جوار برای تردد به استان وارد می‌شود، اکثر این چوب‌ها، حاصل زراعت چوب و از نوع گونه‌های باغی بوده و اغلب برای استفاده در صنایع و کارگاه‌های دارای مجوز است.

وی با اشاره به اینکه چنانچه محموله‌ای ولو باغی بدون دریافت مجوز حمل از اداره منابع‌طبیعی شهر محل استحصال خارج شود، به عنوان چوب غیرمجاز توقیف می‌شود، بیان کرد: جریمه‌های سنگین به منظور پیشگیری از علاقه‌مندی افراد به قاچاق چوب اعمال می‌شود.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان قاچاق چوب منابع طبیعی استان زنجان قاچاق چوب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!

تین نیوز

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی تین نیوز ، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیات دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند.

نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است. در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به 10 درصد را تصمیمی نادرست خواندند.

یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه به خبرنگار ما گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود. مسعود طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود. طاهری با بیان اینکه بیش از هفتاد درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده ، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • سرنوشت ستاره جنجالی استقلال در انتظار دانیال اسماعیلی‌فر
  • محرومیت مشابه نورافکن در انتظار اسماعیلی فر
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت