Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی طی مراسمی، تفاهم همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان امضاء شد.

تفاهم همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان شنبه شب ۱۶ اسفند به امضای معاون آموزشی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند و معاون امور محصلان دانشگاه جامی هرات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با توجه به اهمیت همکاری بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آمزش‌عالی در زمینه‌های شغلی و مهارتی به ویژه آموزش‌های مورد نیاز برای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی هرات بر مبنای تمایل مشترک برای همکاری و مشارکت با هدف بهبود، تقویت و گسترش روابط علمی امضا شده است.

از مفاد این تفاهم نامه می‌توان به مواردی چون برگزاری دوره‌های کوتا مدت و بلند مدت آموزشی، تبادل اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، تسهیل شرکت و حضور دانشجویان و پژوهشگران در فعالیت‌های علمی نظیر دوره‌های آموزشی و مهارتی، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و تبادل تجربه، تسهیل تبادل تجربیات و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک براساس منافع مشترک اشاره کرد.

به منظور پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه و اجرای تعهدات طرفین، کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل شد و این کمیته مسئول پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر حسن انجام کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه دانشگاه بیرجند و دانشگاه دانشگاه جامی بین دانشگاه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان

سید روح الله حسینی رایزن فرهنگی ایران در کابل با عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، تکنیکی، فنی و اقتصادی مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی رایزنی فرهنگی را برای ارائه خدمات مورد نیاز در عرصه‌های مختلف اعلام کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تجهیز کتابخانه تخصصی در وزارت اقتصاد افغانستان، راه اندازی کتابخانه تخصصی دیجیتال مشتمل بر صدها هزار کتاب تخصصی علمی، اقتصادی در دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای افغانستان، برگزاری وبینارهای تخصصی اقتصادی بین وزارتخانه‌های اقتصادی ایران و افغانستان، بهره‌مندی از به روزترین آورده‌های اقتصاد علمی دنیا در نشست‌های تخصصی اساتید دو کشور گفتگو کردند.

همچنین برگزاری کارگاههای تخصصی اقتصادی با پیوست فرهنگی، امکان ایجاد فضای لازم برای بنا کردن پارک‌های علم و فن آوری در کابل، پیگیری روند خواهر خواندگی بین دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای هرات و کابل با دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای فردوسی مشهد، تهران و بیرجند، پیگیری امور فرهنگی مربوط به سفر «قاری دین محمد حنیف» سرپرست وزارت اقتصاد حکومت افغانستان به ایران نیز از دیگر موارد بحث در این دیدار بوده است.

گسترش شرکت‌های دانش بنیان، اعلام آمادگی اعزام اساتید و استفاده از ظرفیت رسانه و هنر در انعکاس ضرورت‌های همکاری‌های دو کشور نیز از جمله موضوعاتی بود که از سوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

رایزن فرهنگی ایران در این دیدار اظهار داشت وضعیت زبان فارسی در افغانستان به عنوان میراث مشترک دو کشور است که به عنوان پیشینه و پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران و افغانستان به شمار می‌آید.

حسینی افزود: زبان فارسی در تعاملات، تبادلات، مناسبات و معادلات بین دو کشور حذف شدنی نبوده، نیست و نخواهد بود.

معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست نیز در ادامه ضمن استقبال از موضوعات مورد بحث و افزایش همکاری دو کشور تاکید کرد شرایط همکاری‌های کابل و تهران به نفع دو ملت و مردم مسلمان منطقه است.

نظری گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور می‌تواند فرایند همکاری‌ها را به سطح قابل قبولی برساند.

وی گسترش همکاری‌ها میان بخش‌های اقتصادی افغانستان و ایران را در بعد طرح و عمل به سود منافع ملی دو کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به امنیت مطلوب و ریشه‌کن شدن فساد در افغانستان، فرصت‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی طرفین بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

معاون وزارت اقتصاد افغانستان تصریح کرد دیپلماسی اقتصادی این کشور، اعتماد سازی با همسایگان و افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو